Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 19:20

12
مهر
چرا ستاره‌های سینما، برندساز می‌شوند؟

چرا ستاره‌های سینما، برندساز می‌شوند؟

اخیرا خبرها از حضور مدلینگ به پروژه‌های سینمایی و در نقش‌های اول بازیگری اطلاع می‌دهند، در حالیکه مدارس سینمایی خروجی مناسبی ندارند، مراکز مدلینگ، به منبع تغذیه بازیگران بدل شده‌اند.

صبا شادو

 

بررسی چالش مدلینگ سلبریتی‌ها

در‌آمد میلیونی بازیگران ایرانی از بیلبوردهای تبلیغاتی

اخیرا خبرها از حضور مدلینگ به پروژه‌های سینمایی و در نقش‌های اول بازیگری اطلاع می‌دهند، در حالیکه مراکز آموزش عالی و مدارس سینمایی خروجی مناسبی ندارند، مراکز مدلینگ، به منبع تغذیه بازیگران بدل شده‌اند.

با این وجود بحث مدلینگ بحث تازه‌‌ای نیست و دو سالی می‌شود که چالش مد و مدلینگ هنر ایران را محاصره کرده است.

اما آنچه قرار است به آن پرداخته شود، این است که چرا اصولا بازیگران و ستاره‌های سینما جذب این چالش می‌شوند؟

چالش که اگر چه در ایران بیشتر به چشم می‌خورد اما در خارج از ایران یک مسئله کاملا جاافتاده تر به نظر می‌رسد.

اصلا برگردیم به این موضوع که هر سال جشنواره لباس در اسفندماه برگزار می‌شود و اتفاقا در این جشنواره حضور بازیگران و ستاره‌های سینما معمولا چشم گیر بوده است.

البته وقتی چهره‌‌ای از بازیگران در سینما مشهور می‌شوند و اکثر مردم، آن‌ها را می‌شناسند، برند‌های مختلف هم برای تبلیغ کار خود به سراغ چهره‌ها می‌روند.

بر همین اساس به نظر می‌رسد یک داد وستد میان بازیگران چهره سینما و برنده‌های معروف وجود دارد که آن‌ها را تبدیل به مدلینگ می‌کند.

«نوین چرم» با بهرام رادان

ممنوعیت حضور سلبریتی‌های سینما، ورزش و موسیقی در چند سال گذشته در تبلیغات باعث شده که چهره‌های سرشناس را دیگر روی بیلبوردها نبینیم، اما طلسم این ممنوعیت را بهرام رادان با حضور به عنوان مدل برند «نوین چرم» در صفحات آگهی مجلات و روی بیلبوردها شکست.

حالا باید منتظر باشیم و ببینیم در این عرصه جدید رقابت کدام یک از این ستاره‌ها می‌تواند بهترین قرارداد را از آن خود کند و البته واکنش مسئولان به شروع دوباره حضور چهره‌ها در حوزه تبلیغات چه خواهد بود.

البته در ابتدای راه عکس‌های این بازیگر همانند خیلی‌های دیگر از روی بنرها و بیلبوردها جمع شد.

اما بعد از اعلام مجدد رفع ممنوعیت حضور بازیگران در تبلیغات او نیز مجددا همکاری‌اش را با شرکتی که همه او را به عنوان سفیرش می‌شناختند از سر گرفت و حالا هم چهره‌اش در بسیاری از بیلبوردها با لباس‌ها و محصولات این برند در سطح شهر دیده می‌شود.

رادان علاوه بر اینکه فتومدل اختصاصی برند محصولات چرم است در چند تیزر تبلیغاتی این شرکت نیز حضور داشته است.

«دم نوش» با رضا کیانیان

مدت زیادی از دیده شدن بیلبوردهای زیادی در سطح شهر با عکس رضا کیانیان در کنار فنجانی دم‌نوش نمی‌گذرد.

این بازیگر سینما تلویزیون نیز با حضورش در تبلیغات شرکت تولیدکننده دم‌نوش‌های گیاهی به جمع چهره‌های تبلیغاتی پیوست.

حضور کیانیان در تبلیغات نیز حرف و حدیث‌هایی را در پی داشت که به صراحت جلوی همه آنها ایستاد و در گفتگویی نیز اعلام کرد از این کارش رضایت کامل دارد.

کیانیان در اینباره گفته بود: «این روند در میان بازیگران در جهان مرسوم است و چیز غریبی نیست! بعضی بازیگران، کالا را که به شخصیت اجتماعی شان نزدیک‌تر هست را تبلیغ می‌کنند، مثلا یک تبلیغی هست درباره قهوه که آل‌پاچینو آن را تبلیغ می‌کند؛ آل پاچینو بازیگری است که کافه‌نشین است و قهوه‌خور! بنابراین این تبلیغ خیلی به او می‌نشیند.»

«سان استار» و «اسپری دئودرانت» با زانیار و سیروان خسروی

دو خواننده برادران خسروی یعنی سیروان و زانیار هم پایشان به تبلیغات باز شد، سیروان سفیر برند محصولات بهداشتی (اسپری و دئودرانت) شد و تصاویر زانیار هم بر روی بیلبوردهای تبلیغ آبمیوه جا خوش کرد.

سیروان خسروی خواننده پاپی که کنسرت‌های او مملو از طرفداران اش است، به تازگی برای تبلیغ آبمیوه «سان استار» در رسانه ملی دیده می‌شود.

همین موضوع تبلیغات چهره‌های مشهور باعث می‌شود هم آن برند تبلیغاتی دیده شود و هم مردم از آن به واسطه یک چهره استقبال کنند.

«اپراتور تلفن همراه» با نیکی کریمی

یکی از جنجالی‌ترین فعالیت‌ها در زمینه تبلیغات را می‌توان مربوط به حضور نیکی کریمی‌ستاره زن سینمای ایران در تبلیغ اپراتور تلفن همراه دانست. البته حضور او در افتتاحیه فروشگاه یک برند معروف دیگر برای تبلیغات، در تهران نیز چند سال پیش خبرساز شده بود. اما نیکی کریمی‌به تازگی در تیزر تبلیغاتی یک شرکت تلفن همراه ظاهر شده است، تیزری که در ابتدای برخی از آثاری که در شبکه نمایش خانگی عرضه می‌شوند به چشم می‌خورد و حرف و حدیث‌های زیادی را درباره حضور این بازیگر زن در این تبلیغ به وحود آورده است.

برخی حضور کریمی‌را نوعی استفاده ابزازی از زن تلقی کردند اما این در حالی است که هنرپیشه‌ها و ورزشکاران مرد زیادی همچنان در زمینه تبلیغات چه در بیلبوردهای شهری و چه تیزرهای تبلیغاتی حضوری چشمگیر دارند.

حاشیه‌ها درباره حضور نیکی کریمی‌تا همین روزهای اخیر هم ادامه داشت تاجاییکه پای این بازیگر زن را به یکی از بخش‌های خبری تلویزیون نیز باز کرد و آنها نیز به انتقاد از حضور کریمی‌در تبلیغات پرداختند.

با این تفاسیر و با توجه به اعلام رفع ممنوعیت حضور بازیگران در تبلیغات به نظر می‌رسد موضع‌گیری‌ها و تندوری‌ها در این زمینه تنها محدود به عده یا جناح خاصی است که مترصد فرصتی‌اند تا از هر اتفاق، جنجالی علیه بازیگران و چهره‌ها مطرح بسازند.

پیش از این امیرعلی دانایی، مدل و بازیگر سریال کلاه پهلوی با حضور در تبلیغات مسواک رویال توانست رکورد حضور یک مدل در بیلبوردهای کشور را بشکند.

هیچ چهره‌‌ای تا به حال تعداد بیلبوردی که این مدل جوان به خود اختصاص داده است را نداشته. جالب این است که علاقه دانایی به مدلینگ از توجه او به بیلبوردهای گلزار برای کمپانی «ایکات» شروع شد.

دانایی خیلی زود توانست جای گلزار را در «ایکات» بگیرد و به سرعت به جدی‌ترین مدل ایرانی بدل شد.

اما شروع فعالیت او به عنوان بازیگر مجبورش کرد از مدلینگ دست بکشد و حتی به پیشنهاد وسوسه کننده جورجیو آرمانی نه بگوید.

اما در اینجا جای طرح این پرسش باقی است که آیا مد ایرانی می‌تواند در سایه‌ ستاره‌های برندساز جهانی شود؟

شاید بتوان به این موضوع به عنوان یک چالش ارتباطی دوسویه میان طراحان و تولیدکنندگان داخلی با بازار موجود در آن سوی مرزها نگریست اما نباید از این مهم نیز به سادگی عبور کرد که محصولات ایرانی در حوزه مد و لباس تا چه‌اندازه با ذائقه مردمان دیگر کشورها همسو است؟

شاید یکی از استراتژی‌ها به سوی این هدف، استفاده از چهره‌های مطرح و بین‌المللی در سیر تبلیغات مد و لباس ایرانی باشد، اما برای تداوم این ارتباط لازم است شاخص‌های عملی بیشتری از سوی فعالان این عرصه تدوین شود.

مدیران بسیاری از برندها تا به اکنون اذعان داشته‌اند که محصولات مرغوب در کیفیت و ساده در طرح به شدت در خارج از ایران طرفدار دارد و تا به‌اندازه‌ای توانسته‌اند در این مسیر به بازاریابی منسجمی‌نیز دست یابند.

اما محتوای خلاق، جذاب، اثربخش و برآمده از فرهنگ و هنر ایرانی در عرصه مد و لباس چگونه می‌تواند خود را به آن سوی مرزها معرفی کند؟

دو انتقاد از سه بازیگر سینما و چالش مدلینگ

اکرم محمدی: عده‌ای بازیگری را با مدلینگ اشتباه گرفته‌اند

اکرم محمدی بازیگر سینما و تلویزیون که مدتی است از عرصه بازیگری دور است، ‌از وضعیت و پوشش لباس بازیگران و چالش مد انتقاد کرد و گفت: من مدتی است که در هیچ کار سینمایی و تلویزیونی حضور ندارم البته این بیکاری خودخواسته است و به دلیل شرایط حاکم بر سازمان و فیلمنامه‌های ضعیف است.

وی افزود: عده‌‌ای کار بازیگری را با مدلینگ اشتباه گرفته‌اند و فکر می‌کنند یک بازیگر همواره باید روی سن رژه برود تا دیگران یادشان بیافتد که او هم وجود دارد که به نظر من این روند درست نیست زیرا یک بازیگر باید پرونده‌ای داشته باشد تا براساس آن در کارهای مختلف حضور پیدا کند.

من حاضر نیستم با بازی در فیلمنامه‌های ضعیف سابقه کاری خودم را خراب کنم البته این موضوع باعث می‌شود که همواره مخاطبان از ما بپرسند که چرا حضور نداریم که این موضوع جای تأسف و البته خوشحالی دارد.

حدیثه تهرانی: مدلینگ را تجربه کردم

حدیثه تهرانی بازیگر آثار تلویزیونی هم درباره حضور در یک مزون که کار تبلیغاتی برای آن‌ها انجام داده به صحبت پرداخته است.

بازیگر مجموعه «به کجا چنین شتابان» افزود: شرایطی پیش آمد که برای یکی از مزون‌ها عکس گرفتم اما این فقط یک تجربه بود و به عنوان حرفه اصلی درباره اش فکر نمی‌کنم.

 

برچسب ها: بهرام رادان، نیکی کریمی، رضا کیانیان، بازیگران، مدلینگ بازیگران، درآمد بازیگران ایرانی، ستاره های سینما، زانیار و سیروان خسروی، چالش مدلینگ، اکرم محمدی تعداد بازديد: 929 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز