Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 23:29

25
بهمن
ولایت عشق، بابک بیات و مقادیری حواشی ... (2)

ولایت عشق، بابک بیات و مقادیری حواشی ... (2)

رهنما درباره اجرای تنها دو قطعه در کنسرت یادمان استاد بیات نیز گفت: متأسفانه برخی مشکلات باعث شد اجازه اجرای آثار قدیمی‌استاد بیات را نداشته باشیم.

یادمان پرحاشیه بابک بیات به روایت مانی رهنما

دیگر خواننده متعلق به نسل اول موسیقی پاپ که اخیرا کنسرت برگزار کرد مانی رهنما بود. مانی رهنما که سالها پیش از کارش در حیطه موسیقی پاپ را با بابک بیات آغاز کرده بود کنسرت خود را نیز با نام «مانی رهنما، یادمان بابک بیات به روایتی نو» در تالار وحدت برگزار کرد؛ کنسرتی که البته حواشی خاص خود را هم داشت.

اصلی‌ترین حاشیه برآمده از تأخیر در آغاز کنسرت بود؛ این تأخیر که ناشی از اجرای یک تئاتر در ساعات پیش از برگزاری کنسرت در تالار وحدت بود باعث شد تا جمعیت منتظر در بیرون درهای تالار وحدت، به مرور در مواجهه با این روند خسته کننده، اعتراض‌شان را به مسئولین تالار ابراز کنند. ضعف صدابرداری و قطع صدای تیزرهای تبلیغاتی میان برنامه از دیگر اتفاقات حاشیه‌ای این کنسرت بود که باعث شد مانی رهنما در هنگام پخشِ بدون صدای این تیزرها در حالتی نامتعارف روی این تیزرها توضیحاتی را ارائه کند.

اجرای بی نظیر چراغعلی

«فکر من باش که هنوز یاد توام»، «پرنده»، «شب سرد» از سریال «پروانه» و «آرتیست» از جمله قطعاتی بودند که مانی رهنما روی صحنه آنها را به خوبی اجرا کرد و در بخش‌هایی از برنامه نیز اعضای ارکستر به اجرای موسیقی بی‌کلام پرداختند.

محمدرضا چراغعلی موزیسین سرشناس وطنی در بخش دیگری از برنامه روی صحنه آمد و با نواختن پیانو مانی رهنما را در اجرای برخی قطعات در بخش گرامیداشت استاد «بابک بیات» همراهی کرد.  این بخش از برنامه در حالی اجرا می‌شد که همسر و فرزندان مرحوم بابک بیات در سالن حضور داشتند و این آثار به آنها تقدیم شد.

«باخودم می‌رفتم وسط این خونه»، «تحملم کن»، «من از این زندگی مسخره چیزی نمی‌خوام»، «کافکا»، «مرسدس» و قطعه جدید «مزرعه» از دیگر قطعاتی بودند که در این برنامه اجرا شدند.

 علیرضا شمس اسکندری (رهبر ارکستر)، حمزه یگانه (پیانو)، هومن نامداری (کلارینت و ساکسيفون)، آرین کشیشی (گیتارباس)، امین طاهری (درامز)، درشان آنند (تبلا)، فواد الهی قمشه‌ای (گیتار الکتریک)، پیمان جوینده‌پور (کیبورد)، فرمهر بیگلو، رامین نورانی، دانیال جورابچی، پوریا اصانلو (ویلن)، کوشا صرافی‌گوهر (ویولا)، ارسلان علیزاده (ویلنسل)، پورنگ پورشیرازی (کنترباس)، عرقان قوی‌قلب (پرکاشن)، سجاد نوروزی (پرکاشن)، امیرعلی رحمانی (پرکاشن)، علیرضا خسروی (پرکاشن)، نسترن قاضیانی (هم‌خوان)، آرزو فتحی (هم‌خوان)، امید تاج‌دوست (هم‌خوان)، مازیار واحدی (هم‌خوان)، مصطفی کرمی‌(هم‌خوان)، بردیا حبیبی (هم‌خوان)، پارسا حبیبی (هم‌خوان)، ژوبین عسگریه (دیجیریدو)، سعید مجازی (دیجیریدو)، آرش رستگارزاده (دیجیریدو)، آریا آروندی (دیجیریدو)، و اوستا سوادجان (دیجیریدو) اعضای گروه نوازنده‌های این کنسرت را تشکیل می‌دادند. 

به فکر لغو برنامه افتادم اما...

مانی رهنما خود درباره حواشی کنسرتش گفت: اگر قرار باشد درباره این کنسرت به وضوح توضیح بدهم، باید بگویم که دقایقی مانده به شروع برنامه، شدیداً به فکر لغو این اجرا افتاده بودم و حتی تا آستانه ترک سالن هم پیش رفتم. ناهماهنگی‌ها به قدری زیاد بود که واقعاً شرایط اجرا را سخت کرده بود. سالن با یک ساعت تأخیر و در حالی که صدابردار در سالن حضور نداشت، برای تست صدا در اختیار ما قرار گرفت.

ناهماهنگی‌های فنی به شدت به روحیه من برای اجرا آسیب زد و واقعاً شرایط خیلی بدی بود. اما همه اینها باز هم دلیل موجهی برای مخاطب نیست. رهنما ادامه داد: حواشی برنامه شاید باعث شد که اتفاقات روی صحنه کمتر مورد نقد و بررسی رسانه‌ها قرار بگیرد و این موضوع چندان برای ما خوشایند نبود.

به‌هرحال همه اتفاقات برنامه، به خصوص اجرای موسیقی، قطعاً نکات مثبتی هم داشت ولی متاسفانه رسانه‌ها بیشتر سعی در انتقال معایب و حواشی برنامه داشتند که البته باز هم به نوع نگاه و نقد آنها احترام می‌گذارم و قطعاً برای برنامه‌های آتی تمام سعی من برگزاری برنامه‌ای درخور شأن مخاطبان‌ام خواهد بود.

شنیده‌ها حاکی از آن است که روز قبل از اجرای کنسرت، علیرغم دریافت مجوز اجرای زنده برخی آثار زنده‌یاد بیات، از اجرای برخی قطعات ایشان و حتی برخی آثار که قرار بود به صورت بی‌کلام اجرا شوند، جلوگیری به عمل آمد تا کنسرت یادمان بابک بیات، تنها با دو قطعه از ایشان روی صحنه برود!

رهنما درباره اجرای تنها دو قطعه در کنسرت یادمان استاد بیات نیز گفت: متأسفانه برخی مشکلات باعث شد اجازه اجرای آثار قدیمی‌استاد بیات را نداشته باشیم.

 

برای خواندن بخش اول - ولایت عشق، بابک بیات و مقادیری حواشی ... - اینجا کلیک کنید. 

 

برچسب ها: کنسرت اصفهانی، بابک بیات، حاشیه کنسرت، کنسرت رهنما، محمد اصفهانی تعداد بازديد: 727 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز