Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 01:56

15
آبان
چهره‌های آبان ماه

چهره‌های آبان ماه

باران که بعد از مدت‌ها رفع توقیف یکی از جوانانه‌ترین آثارش با نام «عصبانی نیستم» را روی پرده می‌‌بیند به تازگی بازی در فیلم «عرق سرد» را پشت سر گذاشت

1-باران کوثری

درست وسط استادیوم 

بازیگر تجربه‌گرای سینمای ایران تقریبا هر سال سورپرایزهایی برای مخاطبانش دارد؛ باران که بعد از مدت‌ها رفع توقیف یکی از جوانانه‌ترین آثارش با نام «عصبانی نیستم» را روی پرده می‌‌بیند به تازگی بازی در فیلم «عرق سرد» را پشت سر گذاشت؛ «عرق سرد» را جوانی به نام سهیل بیرقی ساخته که فیلم قبلیش «من» هم اثری زنانه بود.

باران کوثری در «عرق سرد» در قامت یک فوتبالیست ظاهر شده است. برخی از شباهت‌های میان زندگی کاراکتر باران در این فیلم با زندگی واقعی نیلوفر اردلان کاپیتان تیم فوتسال زنان سخن گفته‌اند؛ همان کاپیتانی که همسرش اجازه خروج از کشور را بهش نداد و همین کلی حاشیه آفرید.  

2-پریوش نظریه

ترومای سرخ

بازیگری که یکی از بهترین ایفای نقش‌هایش را در قالب همسر یک شهید در «بادیگارد» دیده بودیم در این سال‌ها همزمان در سینما کوشیده در تلویزیون هم ایفای نقش داشته باشد و از جمله آخرین کارهای تلویزیونیش سریال حاشیه ساز «زیر پای مادر» بود.

پریوش نظریه به تازگی فیلمی جوانانه به «غیرمجاز» را روی پرده داشت؛ فیلمی که با مضمونی ملتهب روایتگر سرگذشت دختری جوان است که در پی نامزدش به تهران می‌‌آید و با بحران‌هایی روبرو می‌شود که نقطه نظر او نسبت به زندگی را تغییر می‌‌دهد. پریوش نظریه فیلمی به نام «ترومای سرخ» را هم آماده اکران دارد که در آن در برابر آتش تقی‌پور ایفای نقش کرده است. 

3-الهام حمیدی

تساوی ثبت با سند!!؟

الهام حمیدی زودتر از حد تصور و با اولین تجربه جدی بازیگریش که «خیلی دور خیلی نزدیک» بود توانست سیمرغ بهترین بازیگر زن مکمل را بگیرد و شاید همین امر بود که باعث شد خیلی زود از بازیگری اشباع شود؛ دقیقا به همین دلیل است

که بعد از آن فیلم محصولی در کارنامه‌اش پیدا نمی‌‌کنیم که به اندازه «خیلی دور...» توجه جلب کرده باشد.

حمیدی البته در آثاری متفاوت همچون «محیا» و «سه درجه تب» که یکی ملودرامی کاملا اخلاقی و دیگری یک کمدی موقعیت است ایفای نقش کرد اما همچنان مخاطبان او را با «خیلی دور...» می‌‌شناختند.

این بازیگر به تازگی با یک کمدی با نام «ثبت با سند برابر است» که مضمونی ماجرایی-طنازانه دارد اقبال مخاطبان را تجربه می‌‌کند.  

4-ستاره پسیانی

در انتظار پدیده‌ای فراگیر

اینکه فرزند آتیلا پسیانی باشی و بازیگر شوی چندان عجیب نیست اما اینکه فرزند آتیلا باشی اما سعی نکنی پدرت را پله‌ای کنی برای پیشرفت و کسب اشتهار به شدت قابل احترام است. ستاره پسیانی از آن دست بازیگرانی نبود که نسبت خانوادگی با پدر را عاملی کند برای لابی‌گری و گرفتن نقش و دقیقا برای همین است

که حضور سینمایی پر و پیمانی ندارد اما در عوض تا دلتان بخواهد از «ورود آقایان ممنوع» تا «وارونگی» و «لانتوری» نقش‌های متفاوتی را ایفا کرده است.

ستاره پسیانی که در همه این سالها به خاستگاهش هنر تئاتر وفاداری فراوانی دارد یک فیلم آماده اکران به نام «پدیده» دارد از کارگردانی به نام علی احمدزاده که جزو پدیده‌های فیلمسازی ایران به شمار می‌رود بخصوص با فیلم «مادر قلب اتمی» که کلی سروصدا کرد.  

5-ملکه رنجبر

گرفتار افسردگی و پارکینسون 

بازیگر 79 ساله‌ای که بیش از هر چیز او را با کاراکتر طناز سریال «زیر آسمان شهر» می‌‌شناسیم این روزها درگیر عوارض بیماری‌های ناشی از کهولت سن است.

مهتاج نجومی که سابقه ایفای نقش در ده ها فیلم و سریال را دارد علاوه بر گرفتاری در افسردگی به بیماری پارکینسون دچار شده و این دو بیماری باعث می‌شود گاه و بیگاه در بیمارستان بستری شود.

رنجبر که متولد رشت و از پایه گذاران تئاتر رشت است آخرین بار با درام جنایی «گناهکاران» فرامرز قریبیان کار در سینما را تجربه کرد و سریال‌های «هفت سنگ» و «جلال الدین» نیز آخرین کارهای تلویزیونی وی بوده اند. 

6-مهتاب کرامتی

مشاوره‌ای که دردسرساز شد 

مهتاب کرامتی بازیگری است که حضورش به عنوان مشاور جشنواره‌های فجر سی و چهارم و سی و پنجم حواشی زیادی ایجاد کرد بخصوص که شایعاتی درباره دستمزد چندصدمیلیونی او منتشر شد که البته خیلی زود از سوی دست اندرکاران جشنواره رد شد.

با این حال کرامتی اخیرا به ایفای نقش در تیزر جشنواره باتومی گرجستان هم پرداخت آن هم در قامت زنی اغواگر که این نیز خود به قدر کافی حاشیه خبری ایجاد کرد.

کرامتی که این سال‌ها درگیر تهیه کنندگی هم شده فیلمهای «جاده قدیم» و «مرداد» را آماده اکران دارد. «جاده قدیم» را منیژه حکمت کارگردان زن صریح اللهجه سینمای ایران ساخته و «مرداد» را بهمن کامیار. 

7-تینا پاکروان

از کافه‌داری تا سفر به لس‌آنجلس 

تینا پاکروان از جمله بانوان فعال در سینمای ایران است که وقتی بعد از سال‌ها دستیاری رو به کارگردانی آورد محصولاتی مانند «خانوم» و «نیمه شب اتفاق افتاد» را ساخت که هر دو حدی متناسب از استانداردهای تکنیکی-دراماتیک را دارا بودند.

تینا پاکروان که اخیرا درگیر کافه داری هم شده کار ساخت فیلمی با نام «لس آنجلس-تهران» را که کاملا در فضای کمدی تولید میشود را به تازگی به پایان رسانید.

مهناز افشار، ماهایا پطروسیان و شیرین یزدان بخش از جمله بانوان بازیگری هستند که در این کمدی مفرح ایفای نقش کرده اند.

تینا پاکروان با این کمدی شانس خود را برای حضور در جشنواره سی و ششم می‌‌آزماید؛ جشنواره‌ای که کمبود تعداد فیلم‌های بخش مسابقه‌اش شرایط دشواری را هم پیش روی متقاضیان قرار خواهد داد. 

8-فرشته صدرعرفایی

رویارویی با مصائب تلخ اجتماعی

فرشته صدرعرفایی که یک بار به خاطر بازی در فیلم «کافه ترانزیت» به کارگردانی همسرش کامبوزیا پرتوی سیمرغ بهترین بازیگری را گرفته است اساسا بازیگر کم کاری است.

او خیلی کم پیشنهاد بازیگری قبول می‌‌کند و اغلب می‌‌کوشد در آثاری ایفای نقش کند که متفاوت با آثار روتین باشند.

آخرین بار او را با «هفت ماهگی» بر پرده سینماها دیدیم آن هم در نقش مادری در ابرشهر تهران که علیرغم داشتن خانواده به شدت تنهاست.

صدرعرفایی اخیرا در فیلمی به نام «یک کیلو و 21 گرم» ایفای نقش کرده؛ فیلمی در گونه درام‌های اجتماعی تلخ که مصائب آدمهایی از طبقه پایین را روایت می‌‌کند.

برچسب ها: باران کوثری، الهام حمیدی، پریوش نظریه، مهتاب کرامتی، فرشته صدرعرفایی، مهتاج نجومی، تینا پاکروان، ستاره پسیانی تعداد بازديد: 1527 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز