Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 05:22

17
خرداد
چهره های خرداد ماه

چهره های خرداد ماه

اگر شما هم از علاقه‌مندان به سینما و تلویزیون هستید و می‌خواهید با اخبار جدید و اوضاع و احوال کاری بانوان بازیگر بیشتر بدانید، این مقاله را حتما بخوانید.

نیکی کریمی

مواجهه با تاربینی 

نیکی کریمی بازیگر باتجربه سینمای ایران که در سال های اخیر درگیر کارگردانی شده است و فیلم‌هایی مانند «سوت پایان» و «شیفت شب» را ساخته است به عنوان تهیه کننده یک فیلم آماده اکران به نام «آذر» دارد که خودش هم در آن در قالب زنی گرفتار بحران در زندگی خانوادگی ایفای نقش کرده است.

این بازیگر به تازگی هم در فیلمی به نام «آستیگمات» به کارگردانی مجیدرضا مصطفوی بازی داشته است.

مهتاب نصیرپور، محسن‌ کیایی، باران کوثری، هادی حجازی‌فر، حسین پاکدل، سیامک صفری، حسام محمودی، بهنوش بختیاری و محمد شاکری دیگر بازیگرن «آستیگمات» هستند.

«آستیگمات» که در علم پزشکی به افراد دچار تاربینی گفته می‌شود، درونمایه‌ای اجتماعی دارد. 

پوران درخشنده

بعد از دختران، به سراغ پسرها آمد!

پوران درخشنده کارگردانی که با فیلم «زیر سقف دودی» با مضمون طلاق‌های عاطفی به سینماها می‌آید و پیشتر فیلمی به نام «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» را با محوریت معضل سوءاستفاده از کودکان ساخته بود قصد دارد فیلمی به نام «هیس! پسرها گریه نمی‌کنند» را جلوی دوربین ببرد.

درخشنده که اخیراً در یک کار تحقیقاتی به آسیب شناسی درباره مسائل و مشکلات پسرها پرداخته است درگیر نگارش فیلمنامه این اثر است.

او قصد دارد فصل تابستان شروع به ساخت فیلمش کند تا آن را به جشنواره سی و ششم فجر برساند.

«هیس! پسرها گریه نمی‌کنند» قصد دارد با دیدی روانکاوانه به آسیب‌هایی که پسران را در برهه‌های خاص زندگی تهدید می‌کند بپردازد. 

ژاله صامتی

درگیر ماجرایی مجهول

ژاله صامتی بازیگر توانای سینما و تلویزیون که سال گذشته با کمدی «دراکولا» به سینماها آمد و امسال هم فیلمی معماگونه به نام «ایستگاه اتمسفر» را آماده اکران دارد که در آن با محسن کیایی همبازی است یک بار دیگر با کیایی همکاری کرده است.

صامتی در فیلمی با نام «خیابان دیوار» ایفای نقش کرده است که در آن محسن کیایی، محمدرضا غفارى، احسان امانى، رؤیا جاوید نیا و معصومه رحمانى ایفای نقش کرده‌اند.

این فیلم را بهمن کامیار کارگردانی کرده است؛ داستان «خیابان دیوار» روایتگر زندگی زنی به نام مهری با بازی ژاله صامتی است که ناخواسته درگیر ماجرایی مجهول می‌شود و در پی حل آن است و در این مسیر با اتفاقات مختلفی روبرو می‌شود. 

ویشکا آسایش

بازگشت به اوج

ویشکا آسایش از آن بازیگرانی است که نشان داده کافی است فیلمنامه خوب و درجه یکی در اختیارش باشد تا بتواند به بهترین شکل استعدادهایش را نشان دهد.

این بازیگر که در نوروز با سریال «دیوار به دیوار» مهمان مخاطبان تلویزیون و با «خوب بد جلف» مهمان مخاطبان سینما بود اخیراً هم با قسمت دوم کمدی «نهنگ عنبر» به سینماها آمد.

فیلمی که در آن در قالب دوست صمیمی «رؤیا» با بازی مهناز افشار ایفای نقش کرده و در بخش عمده فیلم که در دهه شصت می‌گذرد خیلی خوب توانسته تصویرگر دختری جوان و در آستانه ازدواج باشد.

آسایش یک فیلم با نام «من و شارمین» را هم آماده اکران دارد که فضایی طنازانه دارد و درباره مسائل خرافی است. 

سیما تیرانداز

خونریزی بینی روی صحنه

سیما تیرانداز از جمله بازیگران تئاتری است که وقتی به سینما یا تلویزیون آمده اغلب حدی بالا از استانداردهای بازیگری را ارائه داده است.

این بازیگر که دو فیلم «ماجان» و «فراری» را آماده اکران دارد آخرین بار با سریال «پادری» در تلویزیون حضور داشت.

 

تیرانداز اخیراً و به هنگام بازی در نمایش «پاره‌های ساده» دچار نوعی خونریزی بینی شد با این حال سعی کرد همچنان و برخلاف توصیه‌های پزشکان در جهت استراحت، به اجرای خود برای مخاطبان ادامه دهد.

«پاره‌های ساده» زندگی یک زن به ظاهر تنها و برخوردش با آدم‌های دیگر را روایت می‌کند که در واقع مروری بر دفترچه خاطرات اوست. شیوه روایتی این نمایش مدرن است و خط داستانی آن معمول نیست و همه چیز مثل یک پازل کنار هم گذاشته شده است. 

خاطره اسدی

دختری در کشاکش بحران 

جوانی که با درام «دیشب باباتو دیدم آیدا»ی رسول صدرعاملی به سینما معرفی شد در سال‌های اخیر کوشیده گزیده کاری را پیشه کند و در عوض در فیلم‌هایی ایفای نقش کند که حرف تازه‌ای برای گفتن دارند.

او بعد از بازی در «سر به مهر» و «بشارت به یک شهروند هزاره سوم» که یکی درباره نماز بود و دیگری درباره چرایی رواج شیطان پرستی در جوامع در درام اقتباسی «خشکسالی و دروغ» ایفای نقش کرد آن هم در نقش دختری جوان که درگیر روابطی پیچیده می‌شود.

خاطره اسدی  به تازگی «نقطه کور» را روی پرده داشت؛ فیلمی با مضمون شک و تردید و وسوسه‌هایی که باعث می‌شود کانون زندگی زوجهای جوان دچار آسیب شود؛ این فیلم در شمار ملودرام‌های نسبتاً خوش ساخت سال‌های اخیر بوده است و اسدی در آن در نقش خواهر کوچک‌تر زنی ظاهر شده که گرفتار بحران در زندگی است. 

ماه چهره خلیلی

ادای دین به قهرمانان دفاع

ماه چهره خلیلی بازیگری که یک درام جنگی با نام «اشنوگل» را آماده اکران دارد مدتی است که به خاطر ازدواج با ابراهیم اشرفی فیلمبردار و همچنین فرزنددار شدن در سینما و تلویزیون کم کارتر شده است.

او که نوه دختری پروین سلیمانی بازیگر قدیمی سینمای ایران است اخیراً فیلمی به نام «قلب سفید قاصدکها» را روی پرده داشته است؛ فیلمی با مضمون آزادسازی خرمشهر که هرچند فروش خوبی نداشته اما بازی خلیلی در آن جالب توجه بوده است.

خلیلی که در سینما و تلویزیون با کارگردانانی همچون داوود میرباقری، مسعود جعفری جوزانی و سیدضیاء الدین دری سابقه همکاری داشته است بهانه حضورش در «قلب سفید قاصدک‌ها» را آرزوی دوران کودکیش دانسته است؛ دوران جنگ که او خارج از کشور به سر می‌برد اما دوستش به مانند یک رزمنده برود و بجنگد. 

اندیشه فولادوند

راه رفتن روی سیم

در میان بانوان بازیگری که به غیر از بازیگری در زمینه‌های ادبی هم فعالیت می‌کنند اندیشه فولادوند یک استثناء است.

این بازیگر که سال‌هاست دستی به قلم دارد و شعر می‌گوید چهار سال قبل آلبومی با نام «یک خیابان سهم یک افسانه نیست» را با موسیقی کارن همایونفر به بازار موسیقی عرضه کرده که شامل دکلمه اشعارش بود.

فولادوند دو فیلم «انزوا» و «راه رفتن روی سیم» را آماده اکران دارد. در «انزوا»ی مرتضی عباس میرزایی او در نقش دختر محبوب و البته دورافتاده قهرمان داستان ظاهر شده است؛ دختری که سال‌ها حسرت دیدار به دلش مانده بود. «راه رفتن روی سیم» را احمدرضا معتمدی ساخته که مضمونی درباره موسیقی و گروه‌های تلفیقی این حیطه دارد.

 

برچسب ها: ویشکا آسایش، نیکی کریمی، ماه چهره خلیلی، سیما تیرانداز، پوران درخشنده، ژاله صامتی، خاطره اسدی، اندیشه فولادوند تعداد بازديد: 1058 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز