Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 21:13

27
آذر
پاناکوتای انار ؛یک دسر یلدایی + طرز تهیه

پاناکوتای انار ؛یک دسر یلدایی + طرز تهیه

پاناکوتا (Panna cotta) یک نوع دسر بسیار خوشمزه ایتالیایی از خانواده پودینگ‌ها است، که با خامه و ژلاتین در داخل قالب تهیه می‌شود. پاناکوتای انار پیشنهاد ویژه‌ای به عنوان دسر برای شب یلدا می‌تواند باشد.

مواد لازم برای پاناکوتا انار :

خامه صبحانه  ۴۰۰ گرم

شیر  ۱ لیوان

پودر ژلاتین  ۲ قاشق غذاخوری

عسل  یا شکر ۲ قاشق غذاخوری

ژله انار  ۲ بسته

آب جوش  ۲ لیوان

دانه‌های انار  ۱ لیوان

چوب دارچین  ۱ تکه کوچک

دستور تهیه پاناکوتا انار :

ابتدا برای تهیه ژله ۲ بسته پودر ژله انار را در ۲ لیوان آب جوش حل کنید ، هم بزنید تا مایع شفاف شود سپس ۲ لیوان آب سرد به آن اضافه نمایید ، لیوان یا قالب های مناسب پاناکوتا را آماده کنید و ژله را درون آن بریزید. برای زیبایی بهتر است بصورت مورب یا کج بوسیله یک تکه گاه درون یخچال بگذارید تا ببندد. چند دانه انار نیز داخل هر لیوان بریزید، داخل یخچال قرار دهید تا کاملا بسته و سرد شوند.

پودر ژلاتین را داخل شیر بریزید و کنار بگذارید تا ژلاتین داخل شیر حل شود. ( زیاد هم نزنید و مخلوط نکنید) خامه و عسل را داخل کاسه‌ای بریزید و روی بخار آب قرار دهید (بن ماری یا بخار کتری) ، خامه را هم بزنید تا بپزد. چوب دارچین را آب بکشید بصورت درسته اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا طعم چوب دارچین به خورد مایه برود. وقتی خامه داغ شد و احساس کردید ممکن است به جوش بیاید باید مخلوط شیر و ژلاتین را اضافه کنید (بهترین زمان وقتی است که کناره‌های مواد روی حرارت حباب کوچک می‌زند)، سریع مواد را مخلوط نمایید و از روی حرارت بخار بردارید (دقت کنید خامه نجوشد ، در اخر کار چوب دارچین را خارج کنید).

مواد را می‌توانید درون ظرف آب سرد بگذارید مداوم هم بزنید تا زودتر سرد بشود. وقتی مایه پاناکوتا سرد شد، آن را به آرامی روی ژله‌ی انار بسته شد اضافه کنید و به مدت چند ساعت درون یخچال بگذارید تا کاملا سرد و بسته شود. بعد از آماده شدن آن را با دانه‌های انار تزئین کنید.

 نکته :

برای اینکه ژله سف‌تری داشته باشید از اضافه کردن آب سرد پرهیز کنید و بجای آن از کمی آب انار تازه و رقیق استفاده کنید.

اضافه کردن عسل کمی رنگ سفید پاناکوتا را تغییر می‌دهد اما طعم بسیار خوبی به این دسر می‌بخشد، در غیر این صورت می‌توانید از شکر استفاده کنید.

بجای دارچین از ۱/۴ قاشق غذاخوری وانیل نیز می‌توانید استفاده کنید.

ترتیب قرارگیری لایه‌ها و تزئین این دسر بنا به ذائقه شما است، همچین اگر می‌خواهید پاناکوتا را بدون ظرف یا کاپ سرو کنید باید قالب مناسبی با دهانه بزرگتر انتخاب کنید و قبل از ریختن مواد درون آن، قالب را به مقدار بسیار کمی کره چرب کنید تا راحت از قالب بیرون بیاید.

برچسب ها: آشپزی، دسر، شیرینی پزی، تزئین غذا، دسر شب یلدا، قنادی، دستپخت، پاناکوتا، پاناکوتا انار، انواع کیک و کاپ کیک، تزینات شب یلدا، دسرهای یلدایی، گارنیش غذا، انواع دسر با انار تعداد بازديد: 2134 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز