Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 18:27

15
شهریور
موس لطيف زغـــال‌اختــه

موس لطيف زغـــال‌اختــه

پور ژله را در ظرف مناسبی بریزید و آب داغ را كم‌كم به آن بیفزائید و هم بزنید تا ژله كاملاً‌حل شود.

سحر سامانی

 

مواد لازم موس لطيف زغـــال‌اختــه

برای 16-20 نفر

پودر ژله‌ی توت‌فرنگی             180 گرم

آب داغ     250 میلی‌لیتر (1 پیمانه)

كمپوت آناناس خرد كرده         1 قوطی 600 گرمی

سس زغال‌اخته        500 گرم

آبلیمو         3 قاشق سوپخوری

پوست لیموی رنده كرده          1 قاشق چایخوری

جوز هندی رنده كرده              یك‌دوم قاشق چایخوری

خامه‌ی صبحانه       480 گرم (2 پیمانه)

گردوی خرد كرده    50 گرم

 

روش تهیه موس لطيف زغـــال‌اختــه

پور ژله را در ظرف مناسبی بریزید و آب داغ را كم‌كم به آن بیفزائید و هم بزنید تا ژله كاملاً‌حل شود. آن‌گاه آناناس را در صافی بریزید و آبش را به محلول ژله بیفزائید. حالا سس زغال‌اخته، آبلیمو، پوست لیمو و جوز هندی را درون مایه‌ی فراهم كرده بریزید و حدود 15 دقیقه در یخچال نگه دارید تا قدری غلیظ شود. سپس خامه، آناناس و گردو را به آن بیفزائید و آن را در قالب چربكرده‌ی میان‌تهی، به گنجایش 9 پیمانه (5/2 لیتر) بریزید و دست‌كم 6 ساعت در یخچال نگه دارید تا ببندد و آماده‌ی مصرف شود. اكنون قالب دسر را 8 ثانیه در آب نیم‌گرم نگه دارید و برای پذیرائی روی دیس زیبا و مناسبی برگردانید و با زغال‌اخته‌ی شكری كرده و نعنا بیارائید.

 

یادآوری1: برای تهیه‌ی سس زغال‌اخته؛ 500 گرم زغال اخته، 125 میلی‌لیتر (یك‌دوم پیمانه) آب و 90 گرم شكر را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا زغال‌اخته قدری نرم شود. همینكه زغال‌اخته خنك شد، هسته‌هایش را درآورید و دوباره درون همان ظرف بریزید و بگذارید سس خنك شود. پس از سرد شدن كامل آن را مصرف نمائید.

 

یادآوری 2: اگر بخواهید دسر سفت‌تر شود و راحت‌تر از قالب جدا شود، 1 قاشق سوپخوری پودر ژلاتین را روی یك‌چهارم پیمانه آب سرد بپاشید و روی حرارت بخار آب قرار دهید تا ژلاتین حل شده و محلول شفافی به دست آید. این محلول را در مرحله‌ی اول به محلول پودر ژله و آب بیفزائید و مخلوط كنید.

 

یادآوری3: قالب را با روغن مایع چرب كنید.

 

برچسب ها: موس، موس زغال اخته، موس لطيف زغـــال‌اختــه، روش تهیه موس، روش تهیه زغال اخته تعداد بازديد: 1656 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز