Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 17:58

13
مرداد
ترافل بادام و گردو

ترافل بادام و گردو

سینی شیرینی‌پزی را با كاغذ روغنی بپوشانید و كنار بگذارید. آن‌گاه كیك را خرد كنید و در كاسه‌ای بریزید. گردو و بادام را بیفزائید و مخلوط كنید.

افسانه ظروفی

 

مواد لازم برای حدود 40 عدد

كیك كره‌ای                                                  300 گرم

گردوی برشته و ریز خردكرده                         50 گرم

بادام برشته و ریز خردكرده                            50 گرم

مارمالاد زردآلو                                             3 قاشق سوپخوری

خامه صبحانه                                             3 قاشق سوپخوری

كره آبكرده و خنك شده                                60 گرم

شكلات سیاه یا شیری آبكرده و خنك شده      300 گرم

پرك بادام برشته و خرد كرده برای روی ترافل‌هابه میزان لازم

روش تهیه ترافل بادام و گردو

سینی شیرینی‌پزی را با كاغذ روغنی بپوشانید و كنار بگذارید. آن‌گاه كیك را خرد كنید و در كاسه‌ای بریزید. گردو و بادام را بیفزائید و مخلوط كنید. سپس مارمالاد، خامه، كره و شكلات را اضافه كنید و هم بزنید تا مایه نرم و یكدستی حاصل شود. حالا رویش را بپوشانید و یك ساعت در یخچال نگه دارید تا مایه ببندد و اندكی سفت شود.

اكنون هر بار به اندازه یك قاشق چایخوری از این مایه بردارید و به شكل توپ در آورید و در پرك بادام خرد كرده بغلتانید. اینك ترافل‌ها را در سینی بچینید و یك ساعت در یخچال نگه دارید. حالا ترافل‌ها را در شیشه در داری قرار دهید و در سبد پیك‌نیك بگذارید.

یادآوری1: می‌توانید ترافل‌ها را همراه با برش‌های سیب، به سیخ چوبی بكشید و همراه خود به پیك‌نیك ببرید. در این صورت برای جلوگیری از سیاه شدن سیب‌ها، رویشان آبلیمو بمالید.

یادآوری2: برای تهیه كیك كره‌ای، 180 گرم كره را همراه با 180 گرم شكر و اندكی وانیلین، با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. آن‌‌گاه 3 عدد تخم‌مرغ را یكی یكی به آن بیفزائید و مخلوط كنید. سپس 250 گرم آرد را با یك و یك دوم قاشق چایخوری بیكینگ‌پودر مخلوط و الك كنید و آن را همراه با 60 میلی‌لیتر (یك چهارم پیمانه) شیر، به مایه تخم‌مرغی بیفزائید و مخلوط كنید.

حالا مایه به دست آمده را در قالب چربكرده و دارای كاغذ روغنی به قطر 20 سانتیمتر، بریزید و به مدت تقریبی 45 دقیقه، در فر گرم كرده با دمای 180 درجه سانتیگراد بپزید. كیك را روی پنجره سیمی خنك كنید.

 

برچسب ها: ترافل، ترافل با بادام، ترافل با گردو، ترافل بادام، ترافل گردو، آموزش ترافل، مواد لازم ترافل تعداد بازديد: 631 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز