Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 12:32

30
مرداد
سوفله‌ گرم لیمو

سوفله‌ گرم لیمو

فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد، گرم كنید و 4 عدد قالب نسوز و مناسب سوفله را به قطر 6 سانتیمتر چرب كنید و قدری آرد بپاشید. آن‌گاه شیر را در ظرف مناسبی بریزید.

آرزو  گنجی

 

 

مواد لازم برای 4 نفر

شیر                                      200 میلی‌لیتر

پوست لیموی رنده كرده           1 قاشق چایخوری

تخم‌مرغ                                2 عدد

شكر ریز                               90 گرم

آرد                                      1 قاشق سوپخوری

پودر شكر برای تزئین             به میزان لازم

مواد لازم برای تهیه سس لیمو

آبلیموی تازه                        125 میلی‌لیتر (یك‌دوم پیمانه)

شكر                                 90 گرم

كره                                  1 قاشق سوپخوری

 طرز تهیه سوفله‌ گرم لیمو

فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد، گرم كنید و 4 عدد قالب نسوز و مناسب سوفله را به قطر 6 سانتیمتر چرب كنید و قدری آرد بپاشید. آن‌گاه شیر را در ظرف مناسبی بریزید، پوست لیمو را بیفزائید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. سپس آن را صاف كنید. حالا زرده‌های تخم‌مرغ را همراه با نیمی از شكر با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و غلیظ شود.

اكنون آرد و شیر جوشیده را به آن بیفزائید و روی حرارت ملایم، پیوسته هم بزنید تا مایه غلیظی به دست آید. اینك سفیده‌های تخم‌مرغ را با باقیمانده شكر با همزن برقی بزنید تا سفید شود و فرم بگیرد. آن‌گاه سفیده‌های فرم گرفته را به آرامی به مایه قبلی بیفزائید و بالیسك مخلوط كنید.

مراقب باشید كه حجم سفیده‌های تخم‌مرغ از بین نرود! حال این مایه را در قالب‌های سوفله بریزید و به مدت تقریبی 15-20 دقیقه، در فر بپزید. اكنون سوفله را با سس لیمو و پودر شكر بیارائید و میل كنید.

روش تهیه سس لیمو: آبلیمو و شكر را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. آن‌گاه كره را بیفزائید و ظرف را از روی حرارت بردارید. سپس سس لیمو را در سس‌خوری بریزید.

 

برچسب ها: سوفله، سوفله گرم، سوفله گرم لیمو، سوفله با لیمو، آموزش سوفله، مواد لازم سوفله تعداد بازديد: 631 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز