Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 04:18

16
آبان
سوفله خنك لیمو

سوفله خنك لیمو

4 ظرف مخصوص سوفله، به گنجایش 250 میلی‌لیتر را بردارید و دور تا دور آنها را به گونه‌ای با فویل بپوشانید كه حدود 4 سانتیمتر، از لبه قالب بلندتر باشد.

افسانه ظروفی

 

 

مواد لازم برای 4 نفر

تخم‌مرغ                            5 عدد

شكر                                250 گرم

پوست لیمو رنده كرده         2 قاشق چایخوری

آبلیمو                              185 میلی‌لیتر (سه‌چهارم پیمانه)

پودر ژلاتین                        1 قاشق سوپخوری

خامه فرم گرفته                300 گرم

 روش تهیه سوفله خنك لیمو 

4 ظرف مخصوص سوفله، به گنجایش 250 میلی‌لیتر را بردارید و دور تا دور آنها را به گونه‌ای با فویل بپوشانید كه حدود 4 سانتیمتر، از لبه قالب بلندتر باشد.

آن‌گاه فویل را با نخ، محكم ببندید و دیواره داخلی آن را با كره چرب كنید و قدری شكر بپاشید. سپس قالب را تكان دهید تا شكر اضافی از آن بیرون بریزد. حالا زرده‌های تخم‌مرغ، شكر و پوست لیمو را با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و غلیظ شود. آبلیمو را گرم كنید و كم‌كم به زرده‌های تخم‌مرغ بیفزائید و پیوسته با همزن برقی بزنید.

اكنون ژلاتین را روی یك‌چهارم پیمانه آب بپاشید و به روش بن‌ماری حل كنید. همین‌كه محلول ژلاتین قدری خنك شد، آن را به مایه فراهم كرده بیفزائید و خوب مخلوط كنید. سپس رویش را بپوشانید و 15 دقیقه، در یخچال نگه‌دارید. اینك خامه را به آن بیفزائید و مخلوط كنید.

سفیده‌های تخم‌مرغ را با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد و به آرامی به مایه قبلی بیفزائید و مخلوط نمائید. اما دقت داشته باشید كه حجم سفیده تخم‌مرغ از بین نرود! اینك سوفله را در ظرف‌های مخصوص بریزید و در یخچال بگذارید تا كاملاً ببندد، آن‌گاه فویل را از دور ظرف سوفله باز كنید و در صورت دلخواه با خامه فرم گرفته و برش‌های لیمو بیارائید و میل كنید.

نكات خواندنی

برای تهیه سوفله‌ می‌باید از ظروف مخصوص و نسوز شیشه‌ای، سرامیكی و یا فلزی مخصوص بهره بگیرید. به این نوع ظرف –ramekin- می‌گویند كه با طراحی خاص و دیواره صاف و بلند برای تهیه سوفله، طراحی و ساخته شده است.

ظروف فلزی سوفله، پخت آن را كوتاه‌‌تر و سریع‌تر انجام می‌دهد ولی برای سوفله‌های میوه‌ای بهتر است از ظروف شیشه‌ای و سرامیكی بهره بگیرد زیرا تماس برخی از میوه‌ها با ظروف فلزی و اكسیده شدن آن موجب تیره‌رنگ شدن اطراف سوفله می‌شود.

 

 

برچسب ها: سوفله با لیمو، مواد لازم سوفله، روش تهیه سوفله خنك لیمو، سوفله خنک، سوفله لیمو، آموزش سوفله خنک، آشپزی با سوفله تعداد بازديد: 561 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز