Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 11:29

30
بهمن
پاستا ایتالیایی تن ماهی

پاستا ایتالیایی تن ماهی

یک ضرب‌المثل مریخی هست که میگه: پاستا باشه، … باشه! که البته پر بیراه هم نیست چرا که صد‌ها میلیون نفر در سرتاسر جهان بر این باورند که: «پاستا باشه دیگه هیچی نباشه».

یک ضرب‌المثل مریخی هست که میگه: پاستا باشه، … باشه! که البته پر بیراه هم نیست چرا که صدها میلیون نفر در سرتاسر جهان بر این باورند که: « پاستا باشه دیگه هیچی نباشه». واقعیت این است که پاستا به هر شکل و به هر رسم و آیینی که پخته و سرو شود یکی از لذیذترین و خوشمزه‌ترین اختراعات بشر است که سیر و گرسنه دست رد به سینه آن نمی‌زنند.

در میان پاستاهای خوشمزه‌ای که تا به امروز نوش جان کرده‌اید پاستا ایتالیایی تن ماهی را امتحان کرده‌اید؟ یک پاستا ایتالیایی سریع، مقوی و بسیار لذیذ و خوشمزه که به شما توصیه می‌کنیم به محض این‌که دستور پخت آن را  مطالعه کردید برای درست کردنش دست به کار شوید.

مواد لازم پاستا ایتالیایی تن ماهی

پاستا فرمی یا رشته‌ای: ۷۰۰ گرم

پیاز درشت: ۱ عدد

سیر: ۴ حبه

گوجه فرنگی: ۵ عدد متوسط

رب گوجه فرنگی: ۴ قاشق غذاخوری

زردچوبه: ۱ قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه و فلفل قرمز: به مقدار دلخواه

کنسرو تن ماهی: ۲ عدد

ریحان و جعفری خرد شده: به مقدار دلخواه

پنیر پارمزان رنده شده: به مقدار دلخواه

زیتون سیاه: به مقدار دلخواه برای تزیین

روغن زیتون یا روغن مایع: به مقدار لازم

طرز تهیه پاستا ایتالیایی تن ماهی

*برای درست کردن پاستا ایتالیایی تن ماهی ابتدا پیاز را ریز و حبه‌ای خرد کنید. گوجه فرنگی‌ها را رنده یا میکس کنید. پیازها را روی شعله ملایم گاز و در مقداری روغن مایع یا روغن زیتون فرابکر (پاستاهای ایتالیایی با روغن زیتون فرابکر تهیه می‌شوند به همین خاطر بهتر است شما هم از این نوع روغن استفاده کنید اما اگر طعم روغن زیتون را نمی‌پسندید از روغن مایع استفاده کنید) تفت دهید تا سبک شوند. وقتی پیازها طلایی شدند سیرهای رنده شده را اضافه کنید و کمی دیگر تفت دهید. حالا نوبت اضافه کردن رب گوجه فرنگی است. رب گوجه فرنگی را به همراه یک قاشق چایخوری زردچوبه به پیاز و سیر در حال تفت اضافه کنید و سرخ کنید تا طعم خامی هر دو گرفته شود.

*وقتی که رب کاملا تفت خورد، گوجه فرنگی‌های میکس شده را اضافه کنید و همراه با سایر مواد تفت دهید. نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز را هم اضافه کنید (مراقب میزان نمک باشید، برخی تن ماهی‌ها خوش نمک هستند و بنابراین در اضافه کردن نمک دقت کنید، طعم تند این پاستا هم بهتر به دل می‌نشیند اما میزان تندی بستگی به ذائقه شما دارد).

*بعد از این‌که آب گوجه فرنگی گرفته شد کنسروهای تن ماهی را اضافه کنید. برای اطمینان بیشتر ابتدا کنسرو تن ماهی را به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید و سپس به سایر مواد اضافه کنید. تمام مواد را کمی دیگر با هم تفت دهید و خوب هم بزنید. مایه پاستا ایتالیایی تن ماهی آماده است.

*در یک قابلمه آب را جوش بیاورید. پاستاها را طبق دستور روی بسته در آب جوش بپزید و آبکش کنید. قبل از اضافه کردن پاستا مقداری روغن و نمک به آب اضافه کنید تا پاستاها به هم نچسبند. بعد از این‌که پاستا پخت و نرم شد، پاستا را آبکش کنید و اجازه دهید کمی آب آن گرفته شود. حالا پاستا را به مایه پاستا اضافه کنید و خوب با هم ترکیب کنید. مقداری پنیر پارمزان رنده شده به دلخواه روی پاستا تن ماهی بریزید. زیتون سیاه خرد شده، ریحان و جعفری خرد شده را فراموش نکنید چون طعم لذیذ این پاستا ایتالیایی را دو چندان می‌کند

نکته طلایی

*در صورت تمایل پاستا را در یک ظرف مخصوص فر یا مایکروفر بریزید، مقداری پنیر موزارلا روی پاستا بپاشید (مقدار پنیر به ذائقه شما بستگی دارد) و ظرف پاستا را داخل فر بگذارید. وقتی پنیر آب و طلایی رنگ شد، پاستا ایتالیایی تن ماهی شما با پنیر فراوان حاضر است.

 

برچسب ها: پاستا، غذاهای فوری، تغذیه و سلامت، سس پاستا، آموزش آشپزی، آموزش آشپزی ایتالیایی، زندگی آنلاین، دستپخت، آشپزی بین الملل، انواع غذا با تن ماهی، پاستا ایتالیایی، طرز تهیه پاستا با مرغ تعداد بازديد: 582 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز