Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 01:01

5
اسفند
موس انار باكيك اسفنجی

موس انار باكيك اسفنجی

زرده‌های تخم‌مرغ را با شكر مخلوط كنيد، روی بخار آب جوش قرار دهيد و مرتب هم بزنيد تا كاملاً غليظ و كمرنگ شود. سپس از روی حرارت برداريد و آن را با آب انار گرم كرده مخلوط سازيد. پودر ژلاتين را روی آب بپاشيد و به روش بن‌‌ماری حل كنيد و به مواد ياد شده بيفزائي

تحريريه مجله دنيای تغذيه

 

مواد لازم

تخم‌مرغ                               2 عدد

شكر                                   50 گرم

آب انار                                 200 ميلی ليتر

پودر ژلاتين                           2 قاشق چايخوری

آب                                      3 قاشق سوپخوری

خامه‌ی فرم‌گرفته                  300 گرم

كيك اسفنجی                     يك عدد به قطر 20 سانتيمتر

دانه‌ی انار                            200‌گرم
 

روش تهيه

زرده‌های تخم‌مرغ را با شكر مخلوط كنيد، روی بخار آب جوش قرار دهيد و مرتب هم بزنيد تا كاملاً غليظ و كمرنگ شود. سپس از روی حرارت برداريد و آن را با آب انار گرم كرده مخلوط سازيد. پودر ژلاتين را روی آب بپاشيد و به روش بن‌‌ماری حل كنيد و به مواد ياد شده بيفزائيد.

صبر كنيد مايه، كمی خنك شود. سپس خامه‌ی فرم گرفته را اضافه نمائيد و خوب مخلوط سازيد. در آخر، سفيده‌های تخم‌مرغ را با همزن برقی بزنيد تا سفيد شود و فرم بگيرد. حالا آن را با مايه مخلوط نمائيد.

اينك كيك اسفنجی را از ارتفاع دو قسمت كنيد. يك قسمت از كيك را داخل قالب كمربندی قرار دهيد و موس انار را روی آن بريزيد. سپس لايه‌ی ديگر كيك را روی آن بگذاريد و در يخچال نگه‌داريد. بعد از چند ساعت، دسر را از قالب بيرون آوريد و با خامه‌ی فرم گرفته و دانه‌های انار بيارائيد.

يادآوری: شما می توانيد كيك اسفنجی را از قنادیها تهيه نماييد.

 

برچسب ها: دسر، دسر انار، کیک اسفنجی، موس انار با كيک اسفنجی، کیک انار، طرز تهیه موس انار، طرز تهیه کیک اسفنجی تعداد بازديد: 865 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز