Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 07:16

6
شهریور
سوفله‌ سیب‌زمینی

سوفله‌ سیب‌زمینی

4 ظرف نسوز مخصوص سوفله را به گنجایش 180 میلی‌لیتر (سه‌چهارم پیمانه) چرب كنید و كنار بگذارید. آن‌گاه سیب‌زمینی‌ها را به تكه‌های 4 سانتیمتری خرد كنید.

اعظم گلزارمنش

 

 

مواد لازم برای 4 -6 نفر

سیب‌زمینی پوست كنده               600 گرم (2 عدد درشت)

سیر پوست كنده                          4 حبّه

روغن زیتون                                 2 قاشق سوپخوری

خامه صبحانه                              125 میلی‌لیتر (یك‌دوم پیمانه)

گوجه‌فرنگی خشك خرد كرده         35 گرم

آویشن                                      1 قاشق چایخوری

تخم‌مرغ                                    2 عدد

سفیده تخم‌مرغ                         2 عدد

 روش تهیه سوفله‌ سیب‌زمینی

4 ظرف نسوز مخصوص سوفله را به گنجایش 180 میلی‌لیتر (سه‌چهارم پیمانه) چرب كنید و كنار بگذارید. آن‌گاه سیب‌زمینی‌ها را به تكه‌های 4 سانتیمتری خرد كنید. سپس سیب‌زمینی و سیر را در ظرف نسوز مناسبی بریزید و رویش روغن بپاشید. روی ظرف را با فویل بپوشانید و به مدت تقریبی یك و نیم ساعت در فر گرم كرده با دمای 180 درجه سانتیگراد بپزید.

حال آن را پوره كنید و در كاسه مناسبی بریزید. اكنون خامه، گوجه‌فرنگی، آویشن و زرده تخم‌مرغ‌ها را به آن بیفزائید و مخلوط كنید. آن‌گاه 4 عدد سفیده تخم‌مرغ را در كاسه دیگری بریزید و با همزن برقی بزنید تا سفید شود و فرم بگیرد. حالا سفیده‌های تخم‌مرغ‌ را در دو نوبت به مخلوط سیب‌زمینی بیفزائید و به آرامی هم بزنید تا حجم سفیده‌ها از بین نرود!

اینك مایه فراهم كرده را در ظرف‌های مخصوص سوفله بریزید و در سینی فر بگذارید. سینی را در فر گرم كرده با دمای 200 درجه سانتیگراد قرار دهید و به مدت تقریبی 25 دقیقه یا تا زمانیكه سوفله طلائی رنگ شود، بپزید.

 

برچسب ها: سوفله، روش تهیه سوفله، آموزش سوفله، مواد لازم سوفله، سوفله سیب زمینی، سوفله با سیب زمینی تعداد بازديد: 672 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز