Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 20:36

26
مهر
لازانیای لقمه‌ای

لازانیای لقمه‌ای

پیاز را در روغن تفت دهید و سوسیس را به آن بیفزائید و اندكی تفت دهید. آن‌گاه رب‌گوجه‌فرنگی، ژامبون و قارچ را نیز اضافه كنید و اندكی تفت دهید. سپس آن را از روی حرارت بردارید.

مریم امیری

 

 

مواد لازم برای  6  نفر

پیاز خرد كرده                          1 عدد

روغن مخصوص سرخ‌كردنی       1 قاشق سوپخوری

سوسیس خرد كرده                250 گرم

رب گوجه‌فرنگی                     3 قاشق سوپخوری

ژامبون خرد كرده                   250 گرم

قارچ خرد كرده                      150 گرم

شیر سرد                            625 میلی‌لیتر (دو و‌یك‌دوم پیمانه)

آرد                                     35 گرم

كره                                   50 گرم

نمك و فلفل                       به میزان لازم

خامه                               125 گرم (یك‌دوم پیمانه)

ورق لازانیا                        500 گرم

پنیر ورقه‌ای                      6 عدد

 روش تهیه لازانیای لقمه‌ای

پیاز را در روغن تفت دهید و سوسیس را به آن بیفزائید و اندكی تفت دهید. آن‌گاه رب‌گوجه‌فرنگی، ژامبون و قارچ را نیز اضافه كنید و اندكی تفت دهید. سپس آن را از روی حرارت بردارید. شیر را با آرد مخلوط كنید و روی حرارت ملایم بگذارید و هم بزنید تا سس بجوشد و غلیظ شود.

حالا كره، نمك و فلفل را به آن بیفزائید و بلافاصله از روی حرارت بردارید. اكنون دوسوم از این سس را همراه با خامه به مخلوط سوسیس بیفزائید و باقیمانده آن را كنار بگذارید. ورقه‌های لازانیا را یكی‌یكی در آب جوش بیندازید و صبر كنید لازانیا نرم شود. سپس رویشان آب سرد بریزید و روی دستمال تمیزی پهن كنید.

اینك هر بار، دو ورق لازانیا را به شكل + روی هم قرار دهید و قدری از مواد میانی وسط آن بگذارید و لازانیا را مثل بقچه تا كنید. باقیمانده سس سفید را رویشان بمالید و پنیر روی آن قرار دهید. لقمه‌های لازانیا را در ظرف نسوز چربكرده‌ای بچینید و به مدت 15-20 دقیقه در فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد، قرار دهید تا پنیر آب شود و طلائی رنگ گردد.

 نكات مهم

ورقه‌های لازانیا را پس از ریختن در آب جوش و نمك، به آرامی در آبكش بریزید، قدری آب ولرم روی آن بدهید، سپس جدا جدا روی پارچه تمیزی قرار دهید تا رطوبت آن گرفته شود. در هنگام پخت بهتر است كف ظرف نسوزی كه برای چیدن ورقه‌های لازانیا در نظر گرفته‌اید را با كمی سس سفید بپوشانید تا ورقه‌های لازانیا خشك و سفت نشود.

بهترین نوع پنیر برای تهیه لازانیا پنیر موزارلا است كه بهتر است برای لازانیای لقمه‌ای از نوع ورقه‌ای آن استفاده نمود تا شكل ظاهری لازانیا از بین نرود. معمولاً مدت زمان پخت لازانیا در فر گرم كرده با دمای 180- 190 درجه سانتیگراد 40- 45 دقیقه و در مایكروویو با قدرت 100 درصد، 6-8 دقیقه است.

 

برچسب ها: لازانیا، روش تهیه لازانیای لقمه‌ای، آموزش لازانیای لقمه ای، مواد لازم لازانیا، لازانیای لقمه ای، آشپزی با لازانیا، تهیه لازانیای لقمه ای تعداد بازديد: 888 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز