Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 16:44

7
آذر
پرسش و پاسخ آشپزی

پرسش و پاسخ آشپزی

پرسش و پاسخ آشپزی

هنگام تهیه‌ی خورش‌ها چرا باید پس از تفت دادن گوشت به خورش آب گرم اضافه كنیم؟

در هنگام پخت غذاها اگر آبگوشت بار گذاشتید و تمام مخلفات سرد بود، آب سرد اضافه كنید. ولی در خورش‌ها و خوراك‌ها كه روی اجاق در حال تفت دادن هستند از آب داغ استفاده كنید. چون آب داغ با گوشت سرد ارتباط خوبی ندارد.

 

برای تهیه‌ی آش شله‌قلمكار بهتر است از چه نوع گوشتی استفاده كنیم؟

معمولاً برای حلیم‌ها و آش‌هایی كه گوشت دارند، از گوشت گردن استفاده می‌كنند، چون كشدار می‌شود و مزه‌ی بهتری نیز به آش و حلیم می‌دهد.

 

اگر بخواهیم به‌جای پودر سوخاری از یك پودر خانگی استفاده كنیم بهتر است از چه تركیبی استفاده كنیم؟

هنگام استفاده از نان‌های تست و فانتزی اگر نان اضافه بود و بیات شد بهتر است آن‌را خرد و خشك كنید و به جای آرد سوخاری استفاده نمائید، یا از نان‌های محلی خشك كه آن‌را نیم‌كوب كرده‌اید بجای آرد سوخاری استفاده نمائید.

 

 در تهیه‌ی كرپ باید از زرده و سفیده با هم استفاده كرد یا سفیده و زرده را جدا كنیم؟

البته باید از تخم‌مرغ كامل استفاده كنید.

 

طریقه‌ی صحیح پخت ماهی و میگو را توضیح دهید.

معمولاً گوشت‌های سفید را باید قبل از مصرف با نمك فراوان مزه‌دار كنید. سپس با قلم‌مو اطراف ماهی را با زعفران آغشته كنید، و در روغن داغ فراوان سرخ كنید یا در مقداری آرد سوخاری بغلتانید و سپس سرخ كنید. برای میگو بهتر است در قابلمه‌ی مناسبی آب بریزید و روی اجاق بگذارید. 2 قاشق سركه و 1 قاشق نمك اضافه كنید و یك لحظه میگو را در آبجوش بریزید، به محض اینكه میگو صورتی رنگ و جمع شد سریع در آبكش بریزید و استفاده كنید.

 

بهترین روش طبخ استیك چیست؟

1- حتماً برای تهیه استیك از گوشت فیله استفاده شود؛

2- قبل از پخت با فلفل سیاه و روغن زیتون آن‌را مزه‌دار كنید؛

3- با حرارت تند و درون تابه‌ی چدنی آن‌را بپزید؛

4- وقتی یك‌طرف استیك پخت، طرف دیگر آن‌را بپزید.

 

 

 آیا می‌توان خمیر پیتزا را درون یخچال یا فریزر نگه‌داری كرد؟

البته پس از ور آمدن خمیر بهتر است خمیر را مورد استفاده قرار دهید، در صورتیكه خمیر اضافی بود خمیر را در ظرف مناسب پهن كنید و پخت مرحله اول را به آن بدهید، سپس بسته‌بندی كنید و در فریزر نگهداری نمائید.

 

چرا وقتی كباب تابه‌ای درست می‌كنیم گوشت آن خشك و سفت می‌شود؟

برای پخت كباب تابه‌ای حتماً گوشت باید تركیبی از گوشت گوسفند و گوساله باشد. ضمناً برای اینكه خوشمزه‌تر شود از تركیب سردست و قلوه گاه گوسفند و از اطراف گوشت فیله و راسته‌ی گوساله استفاده نمائید. این كباب بسیار لطیف و لذید خواهد شد و البته این تركیب برای كباب كوبیده هم بسیار مناسب می‌باشد.

 

 

- برای از بین بردن بوی بد ماهی چه باید كرد؟

معمولاً برای زهم‌گیری هر نوع گوشتی بهتر است قبل از مصرف آن‌را یكی، دو ساعت حداقل در مایه‌ی مناسبی بخوابانید. این عمل هم مزه گوشت، مرغ و ماهی را خوب می‌كند و هم زهم آن‌ها را می‌گیرد. این تركیب شامل پیاز خلالی یا آب پیاز، فلفل دلمه‌ای خردكرده، سیر، زعفران، آبلیموی تازه، نمك و فلفل می‌باشد.

 

 

 روش تهیه‌ی مرغ استریپس را توضیح دهید.

معمولاً كلمه استریپس به معنای برش‌های باریك یا نواری شكل می‌باشد كه می‌توانید از فیله یا سینه‌ی برش زده استفاده كنید. بهتر است قبل از سرخ كردن آن را مزه‌دار كنید. به این شكل كه سیر له كرده یا زنجفیل رنده‌كرده، نمك، فلفل، روغن زیتون و زعفران را در كاسه‌ی مناسبی بریزید و مرغ استریپس كرده را داخل این مایه بخوابانید تا مزه‌دار شود، سپس در آرد سفیده‌ی همزده و در نهایت در ذرات نان درشت یا چیپس خردكرده بغلتانید و در روغن داغ فراوان سرخ كنید.

برچسب ها: زندگی آنلاین، اموزش اشپزی، پرسش و پاسخ تعداد بازديد: 721 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز