Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 07:43

1
آذر
بسته موضوعی 97: مشکل اضافه وزن در کودکان

بسته موضوعی 97: مشکل اضافه وزن در کودکان

امروزه کودکان زیادی به اضافه وزن و چاقی مبتلا هستند. کودکان خود را به سالم غذا خوردن تشویق کنید تا از بروز اضافه وزن و چاقی و مشکلات ناشی از چاقی در آنها پیشگیری شود.

پیشگیری از چاقی در کودکان پیش دبستانی : بنا به گفته محققان،" کودکان پیش دبستانی که دچار اضافه وزن و یا چاقی هستند، چهار برابر از دیگران در بزرگسالی نیز دارای اضافه وزن و چاقی خواهند بود.

ارتباط کنترل وزن و فعالیت فیزیکی در کودکان : شیوع چاقی در دهه گذشته بشدت صعودی بوده است، 61 درصد افزایش از 1991 تا 2000 صورت گرفته است.تا سال 2001، 20/9 درصد از بالغین در ایالات متحده چاق بودند، این روند هشدار دهنده، در حال حاضر در بچه‌ها دیده می‌شود.اگر هیچ قدمی برای جلوگیری از این اپیدمی بر داشته نشود؛ این نسل از کودکان ممکن است با مشکل سلامت و اضافه وزن بی‌سابقه‌ای مواجه شوند.

علل زمینه ساز چاقی‌ كودكان قبل از تولد کدامند: این مقاله در مورد: عوامل ژنتیکی موثر در بروز چاقی کودکان، جهش‌های ناگهانی و منفرد ژنی موثر در بروز چاقی کودکان، جهش‌های ناگهانی و منفرد ژنی موثر در بروز چاقی کودکان می باشد . 

چاقی در چه سنینی كودكان ما را تهدید می کند : دوره جنینی و اوایل نوزادی و بحران چاقی در کودک، دوره جهش چربی (سن 4 تا 6 سالگی) و بحران چاقی کودکان، دوره نوجوانی (سن 12 تا 17 سالگی) و بحران چاقی کودکان

توصیه های کاربردی برای کودکان چاق : جهت خواب عمیق و تولید ملاتونین بیشتر و افزونتر، اتاق خنك‌تر بهتر است، حداقل سه بار در هفته و هر بارحداقل 30 دقیقه ورزش را در برنامه کودکان قرار دهیدبا مصرف سبزیجات و میوه‌جات حاوی ویتامین C از تهی شدن و تخلیه بدن از ویتامین C جلوگیری و سیستم ایمنی کودکان را تقویت نمایید، جهت جلوگیری از به وجود آمدن شكم برآمده و باسن و ران‌های حجیم در کودکان، از مصرف اسیدهای چرب اشباع از قبیل چربی‌های حیوانی، گوشت‌های قرمز چرب و پوست مرغ و ماكیان، كالباس، سوسیس، پنیر، خامه، كره، ماست‌های چكیده و خام‌های مخصوصا با چیپس، شیرینی‌های خشك و تر، مغز و زبان، كله و بناگوش خودداری نمایید و آن را مختص مراسم خاص نمایید.

چاقی و اضافه وزن در 20 درصد کودکان زیر دو سال : در ایران براساس نتایج مطالعه پورا – 2 در حدود 20 درصد كودكان 23-15 ماهه دچار اضافه وزن و چاقی هستند (14 درصد اضافه وزن و 5/5 درصد چاقی) در مورد كودكان 6 ساله هم این رقم 12 درصد است (7 درصد اضافه وزن و 5 درصد چاقی) بطور كلی در یك روند 10 ساله شیوع چاقی در كودكان 2 برابر شده است

چاقی،کم تحرکی و ورزش در کودکان : این مقاله در مورد : بی تحرکی، نقش چاقی در پیدایش بیماری‌‌ها روانشناختی، تنفسی، ارتوپدی، گوارشی کبدی، قلبی عروقی، غدد درون ریز، ورزش و چاقی، تمرین ورزش جهت کاهش وزن در کودکان می باشد . 

تاثیر ژنتیک بر چاقی کودکان : نسل سوم ما كاملا تحت تاثیر آنچه ما امروز می‌خوریم خواهد بود. محققان در پی بدست آوردن دلیل علمی و شواهد مستندی برای این مسئله می‌باشند.


 

برچسب ها: چاقی در کودکان، کودک چاق، پیشگیری از چاقی، چاقی کودکان، اضافه وزن در کودکان، کم تحرکی در کودکان، چاقی در کودکان زیر دو سال، چاقی در کودکان ایرانی تعداد بازديد: 1246 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز