Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 13:30

27
تیر
دکوراسیون اتاق بازی کودک با ایده های خلاقانه

دکوراسیون اتاق بازی کودک با ایده های خلاقانه

در روزهای تعطیل، بچه‌ها برای سرگرم شدن نیاز به مکان مناسبی برای بازی دارند. شما می‌توانید با رعایت نکاتی که در این مقاله آمده، اتاق کودک را به اتاقی برای بازی و شادی تبدیل کنید.

تحریریه زندگی آنلاین- گروه کودک

 

این روزها که مدارس تعطیل شده اند و کودکان وقت بیشتر خود را در خانه می گذرانند، داشتن اتاقی سرگرم کننده که آنها را به خود جذب کند، شما را از این جمله عذاب دهنده "حوصله ام سر رفت." که هر 5 دقیقه یکبار تکرار می شود، نجات می دهد.

از دکورهای روی دیوار اتاق گرفته تا روش نگهداری اسباب بازی آنها می توانید، ایده های بانمک به کار ببرید و فضای اتاق را به گونه ای تغییر دهید که کودک تان از بودن در آن لذت ببرد.

در اینجا چند نکته برای اینکه اتاق بازی کودک تان را با هزینه ای کم به شکلی دوست داشتنی آماده کنید، ارائه شده است.

1- تبدیل دیوار به تخته سیاه

یکی از وسایل بازی مورد علاقه کودکان تخته سیاه است. شما می توانید یکی از دیوارهای اتاق او را به رنگ تخته سیاه درآورید و یا یک تخته سیاه به دیوار آویزان کنید.

کودک تان از نوشتن روی تخته سیاه بسیار لذت می برد. این وسیله بازی چندان برایتان گران هم تمام نمی شود. (تصویر 1) 

2- محل نگهداری اسباب بازی ها

مسلما کودکان برای جمع آوری دریای اسباب بازی شان، به مکان و یا جا اسباب بازی نیاز پیدا می کنند. برای تهیه کردن چنین چیزی، می توانید جعبه های بزرگ حمل و نقل وسایل خانه را به ظرف های نگهداری اسباب بازی تبدیل کنید و در گوشه ای از اتاق بازی قرار دهید.

حتی می توانید آنها را طبق سلیقه خودتان تزئین کنید. بدین ترتیب کودک، به راحتی به اسباب بازی هایش دسترسی دارد و در عین حال اتاقش مرتب و تمیز است. (تصاویر 2 و 3 )

3- صندلی های دوست داشتنی

می توانید اتاق کودک تان را با کوسن های رنگارنگ برای نشستن تزئین کنید. اگر خیاطی بلد باشید، این بالشتک ها را به راحتی می توانید بدوزید اما اگر دوختن برایتان سخت است، مدل هایی از این صندلی های گرم و نرم را می توانید در بازار پیدا کنید. (تصاویر 4، 5 و 6)

4- تزئین دیوارهای اتاق

کودک عزیزتان حتی اگر هنرمند هم نباشد، مسلما در مدرسه مجبور به درست کردن چیزی و یا نقاشی کشیدن شده است. می توانید دیوار را با آثار هنری کودک تان، مانند نقاشی های او، تزئین کنید.

در این خصوص ایده های بسیاری هست که در تصاویر 7، 8 و 9، برخی از آنها به تصویر کشیده شده است.

5- نصب قفسه

مسلما نصب قفسه در اتاق می تواند ایده بسیار خوبی برای اتاق کودک تان باشد. کودک می تواند وسایل و اسباب بازی های کوچک خود را طبق سلیقه خود درون قفسه ها جا دهد. حتی می تواند، از قفسه ها به عنوان کتابخانه استفاده کند. (تصاویر 10، 11 و 12)

6- کفپوش های رنگی و متحرک

می توانید کف اتاق کودک تان را مجهز به کفپوش های فوم رنگی و نرم و در عین حال متحرک نمایید تا کودک علاوه بر اینکه از زیبایی اتاق خود لذت ببرد، بلکه هنگام بازی و زمین خوردن، صدمه نبیند. (تصویر 13)

7- اتاقی پر از رنگ

اتاقی که پر از رنگ های هیجان انگیز باشد، می تواند کودک را به مدت بیشتری با اسباب بازی های خود سرگرم نگهدارد. (تصویر 14)

چند نوع دکوراسیون اتاق بازی ویژه پسربچه ها و دختر بچه ها

اتاق بازی پسربچه ها

اگر از نظر مالی چندان مشکلی ندارید، می توانید اتاق پسرکوچولوی تان را مانند طرح های پیشنهادی زیر تزئین کنید. مسلما او از بودن در اتاقش بسیار لذت خواهد برد.

اتاق بسکتبال

این اتاق بهترین مکان برای برطرف کردن نیاز پسربچه هایی است که عاشق بسکتبال هستند. او با داشتن اتاق بسکتبال، هر لحظه و هر زمانی که دوست داشته باشد می تواند استعداد خود را بیش از پیش شکوفا کند.

اما فقط یک مشکل هست و آن اینکه چنین اتاقی به درد آپارتمان نشینی نمی خورد! (تصویر 15)

چادر سرخپوستی

این اتاق برخلاف اتاق قبلی برای کودکان آپارتمان نشین بی نظیر است. کودکان به ویژه پسربچه ها از اینکه چادری زیبا برای مخفی شدن و بازی داشته باشند، لذت می برند.

این چادر سرخپوستی را که به راحتی خودتان هم می توانید درست کنید، مناسب شان خواهد بود. (تصویر 16)

اتاق خودرو

خودرو و پسربچه ها دو جزء جدانشدنی هستند. بنابراین برای اینکه کودک تان از بودن در اتاق خود لذت ببرد و کمتر به شما نق بزند که حوصله اش سر رفته، می توانید اتاق او را به این صورت تزئین کنید. (تصویر 17)

اتاق بازی دختربچه ها

کلبه اسباب بازی

دختر کوچولوی تان از داشتن اتاقی که کلبه ای چند طبقه دارد، بسیار لذت می برد. او می تواند به راحتی اسباب بازی هایش، از جمله عروسک هایش را در کلبه کوچک خود جای دهد.

وجود آینه و جایی برای آویزان کردن لباس هایش هم ایده بدی نیست (تصویر 18).

اتاق عروسک

مسلما دختربچه نازنین تان از داشتن این همه عروسک دوست داشتنی لذت می برد. او می تواند در این اتاق حسابی سرگرم بماند. چطور است از او بخواهید برای عروسک هایش قصه بخواند و یا با کمک آنها برای شما نمایشی جالب ترتیب دهد (تصویر 19).

پونی کوچولو

این اتاق برای دختر کوچولوی تان فوق العاده است. او هر چقدر که بخواهد می تواند با عروسک هایش وقت بگذراند. کتاب داستان بخواند و از همه هیجان انگیزتر، سوار بر اسب پونی صورتی و زیبایش در دنیای فانتزی به گردش بپردازد. (تصویر 20)

برچسب ها: دکوراسیون اتاق کودک، اتاق خواب کودک، رنگ اتاق کودک، اتاق بازی کودک، چیدمان اتاق کودک، اتاق دختر بچه، اتاق پسر بچه تعداد بازديد: 3517 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز