Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 12:08

26
شهریور
بازی های هدفمند با کودک - قسمت چهارم

بازی های هدفمند با کودک - قسمت چهارم

در ادامه سلسله بازی‌های هدفمند با کودک به جهت تقویت هوش هیجانی کودکان که امروزه مورد توجه کارشناسان می‌باشد، سعی نمودم با طراحی بازی دیگری به تقویت این جنبه از رشد کودکان کمک نمایم.

یاسمن عسگری؛ روانشناس بالینی

 

در ادامه سلسله بازی‌های هدفمند با کودک به جهت تقویت هوش هیجانی کودکان که امروزه مورد توجه کارشناسان می‌باشد، سعی نمودم با طراحی بازی دیگری به تقویت این جنبه از رشد کودکان کمک نمایم.

امیدوارم مورد توجه شما والدین محترم قرار گیرد.

فرشته مراقب

هدف بازی: چگونگی مراقبت از بدن، مهارت گوش دادن و قدرت بیان و درک مطلب، مهارت رنگ‌آمیزی، ایجاد خودآگاهی و ابراز وجود و استقلال و مسئولیت‌پذیری اجتماعی و عزت نفس در کودک

گروه سنی: 6-4 ساله

وسایل مورد نیاز

* تصویری از یک فرشته

* مداد رنگی یا پاستل

* داستانی که در ذیل آمده است.

داستانک

یکی بود، یکی نبود. زیر گنبد کبود یک نی نی کوچولو به اسم رادین به دنیا آمد. همراه با رادین یک فرشته مهربان هم به دنیا آمد.

این فرشته مثل همه فرشته‌های دیگر که همراه با هر نوزادی هستند قرار بود همیشه دنبال رادین باشد. وظیفه فرشته رادین مراقبت از او بود، او وظیفه داشت همیشه مواظب رادین باشد تا صحیح و سالم بماند و بیمار نشود.

وقتی رادین کوچولو کمی بزرگ‌تر شد، درست هم‌سن و سال شما، دیگر خودش هم باید به فرشته مهربان کمک می‌کرد، اما رادین نمی‌دانست برای کمک به فرشته‌اش چه کار باید انجام دهد.

شما به رادین کمک می‌کنید و به او می‌گویید که برای مراقبت از بدنش باید چه کارهایی انجام دهد.

نحوه اجرای بازی

به هر کودک یک تصویر فرشته بدهید تا آن را با رنگ‌های شاد و مورد علاقه رنگ‌آمیزی کند.

سپس داستانک را برای آنها تعریف کنید و بعد از آن در مورد این موضوع که برای مراقبت از خود باید چه کار کرد با کودک بحث و گفتگو کنید و در نهایت از کودکان بخواهید به فرشته‌های خودشان قول بدهند که در مراقبت از سلامتی خود به فرشته کمک کنند.

فعالیت‌های تکمیلی

1- از کودک بخواهید تصویر فرشته خود را در کلاس یا اتاق خانه خود نصب کند.

هر روز برای فرشته تعریف کند که برای سلامتی خود چه کمک‌هایی به او کرده است.

2- جدولی به کودک بدهید که تصاویری مربوط به حفظ سلامتی در آن وجود دارد، مثلا تصویر غذای سالم، صابون، مسواک، حوله، شانه،‌ ورزش کردن و... و از کودک بخواهید از هر کدام از این وسایل که استفاده کرد، جلوی آن علامت بزند و هر چند وقت یکبار جدول کودک را نگاه کنید و به خاطر فعالیت‌هایش او را تشویق کنید.

 

برچسب ها: بازی با کودک، بازی کودکان، داستانک کودک، بازی های هدفمند، بازی های هدفمند کودک، بازی های هدفمند با کودک، بازی فرشته مراقب تعداد بازديد: 621 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز