Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 17:45

31
تیر
کودکان فرشته هایی بدون بال

کودکان فرشته هایی بدون بال

موسسه کودکان نیکوکار موعود ایرانیان با هدف آموزش و ترویج فرهنگ نیکی و مهربانی بین کودکان مشغول به فعالیت و قدردان زحمات افرادی که در این مسیر تلاش می‌کنند، می‌باشد.

اعظم حاجی یوسفی؛ موسس و بنیانگذار موسسه خیریه کودکان نیکوکار موعود ایرانیان

 

از آنجا که کودکان و نوجوانان در دنیای پرخشونت امروز شاهد جنگ‌ها و تعارضات کوچک و بزرگی در جامعه هستند، لذا آموزش مهربانی باید حتما در شیوه‌های تربیتی و فرزندپروری والدین و برنامه‌های آموزشی و پرورشی در جامعه به خصوص در مدارس لحاظ شود.

روان‌شناسان معتقد هستند که کاهش مهربانی، آسیب‌های شدید و غیرقابل جبرانی به بار می‌آورد. افراد نامهربان قادر به درک و کمک به دیگران نیستند و متاسفانه رفتارهای نامهربانانه در این کودکان در آینده می‌تواند به مشکلات جدی در آنها بینجامد از جمله پرخاشگری، بزهکاری، اعتیاد و دیگر انحرافات.

به همین دلیل تلاش برای پیشگیری از نامهربان شدن فرزندان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باعث پیشگیری از درگیر شدن آنها و آسیب‌های اجتماعی در نوجوانی و جوانی‌شان می‌شود.

به عبارتی مهربانی یک توانایی شخصیتی می‌باشد که در سلامت روان افراد تاثیر مهم و رابطه‌ای قوی با شادکامی دارد.

در این رابطه موسسه کودکان نیکوکار موعود ایرانیان با هدف آموزش و ترویج فرهنگ نیکی و مهربانی بین کودکان مشغول به فعالیت و قدردان زحمات افرادی که در این مسیر تلاش می‌کنند، می‌باشد. 

آموزش مهربانی و نیکوکاری

خانم معصومه یوسف‌زاده یکی از معلم‌های دلسوزی است که علاوه بر تدریس کتب درسی دانش‌آموزان خود کمک می‌کند تا آنها مهربانی کردن و نیکوکاری را نیز بیاموزند.

ایشان با توجه به سیل اخیر با دانش آموزانشان تصمیم گرفتند باعث ایجاد یک حس خوب شوند حسی که هم برای خودشان شادی بیافریند و هم برای افراد آسیب دیده از سیل.

آنها مبالغی را جمع آوری و هدایایی تهیه و برای ارسال به مناطق سیل زده به دفتر موسسه فرستادند.

مهربانی این فرشتگان بی‌بال را می‌توان یک ارزش اخلاقی مورد تایید و رفتاری جامعه‌پسند، نوع دوستانه، همدلانه و... معنا کرد.

آنیتا پروین نظرش را در مورد مهربانی کردن چنین بیان می‌کند:

مهربان بودن با دیگران همیشه خوب است به خصوص در زمان‌هایی که انسان‌ها بیشتر نیازمند کمک هستند.

محنا بیگی می‌گوید:

با مهربانی می‌توانم باعث خوشحالی دیگران شوم و خوشحالی آنها خودم را هم خوشحال می‌کند.

سارا کلبادی می‌گوید:

به نظرم با مهربانی دوستی‌ها بیشتر می‌شود و دشمنی کمتر.

عسل مرزی می‌گوید:

نیکوکاری و مهربانی یعنی انجام کارهای خوبی که باعث شادی دیگران شود.

فاطمه دیارگز می‌گوید:

کمک و مهربانی کردن به دیگران حتما نباید نقدی باشد. ما آموخته‌ایم که حتی یک لبخند می‌تواند احساس خوبی به یک انسان غمگین بدهد.

این دانش‌آموزان که در کلاس پنجم و در مدرسه‌ای در منطقه 5 تهران درس می‌خوانند تا‌کنون توانسته‌اند در فعالیت‌های اجتماعی مختلفی از جمله: جمع‌آوری درب بطری‌های پلاستیکی و تهیه ویلچر، جمع‌آوری کمک‌های نقدی از اقوام و دوستان و تهیه کفش و لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان نیازمند بلوچستان 

و اکنون

در خرید اقلامی چون پتو و مواد غذایی برای افراد آسیب‌دیده از سیل شرکت کنند.

شما هم می‌توانید فعالیت‌های خیرخواهانه کودک‌تان را برای ما ارسال نمایید تا برای تشویق آنها و دیگر کودکان منعکس گردد.

شماره هماهنگی: 44656631

موسسه کودکان نیکوکار موعود ایرانیان

بیشتر بخوانید:

مهربانی های کودکان نیکوکار

 

برچسب ها: روانشناسی کودک، سلامت روان کودک، آموزش نیکوکاری، زندگی آنلاین، کودک نیکوکار، نیکوکاری کودک، مهربانی، آموزش مهربانی به کودکان، موسسه موعود ایرانیان تعداد بازديد: 555 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز