Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 19:27

7
آذر
قد و وزن کودکان از تولد تا بزرگسالی

قد و وزن کودکان از تولد تا بزرگسالی

یکی از مسایلی که بسیاری از والدین علاقه دارند در مورد آن مطلع باشند، اطلاع از این موضوع است که آیا وزن کودک یا نوجوان آنها منطبق با قدشان می‌باشد یا خیر.

فرزاد برهمندپور؛ کارشناس ارشد تغذیه و ارتقای سلامت

 

یکی از مسایلی که بسیاری از والدین علاقه دارند در مورد آن مطلع باشند، اطلاع از این موضوع است که آیا وزن کودک یا نوجوان آنها منطبق با قدشان می‌باشد یا خیر؟

اگرچه استفاده از روش‌هایی مانند بررسی وزن و قد بر اساس چارت‌های رشد و یا محاسبه شاخص توده بدنی (BMI) می‌توانند تا حدود زیادی در این زمینه کمک نمایند، اما قطعا این موارد می‌بایستی توسط متخصصان و کارشناسان بهداشت انجام و تفسیر گردد.

به همین منظور سازمان بهداشت جهانی جدولی را تدارک دیده که به وسیله آن به راحتی و با دقت می‌توان میزان قد و وزن متناسب را بر اساس سن در هر دو جنس دختر و پسر از بدو تولد تا سنین بزرگسالی سنجید، البته باید توجه شود که این اندازه‌ها حدود تناسب قد و وزن را از بدو تولد تا بزرگسالی نشان می‌دهد و برای تعیین دقیق قد و وزن می‌بایستی به عوامل دیگری مانند جثه، توده اسکلتی و ژنتیک نیز توجه شود.

در نتیجه به والدین توصیه می‌شود که اگر میزان وزن فرزندشان بیش از 30 درصد بیشتر و یا کمتر و قد فرزندشان 25 درصد بیشتر یا کمتر از این میزان در طول سنین مختلف بود، حتما با یک پزشک متخصص مرتبط مشورت نمایند.

برچسب ها: وزن کودک، رشد و نمو کودک، قد کودک، رشد کودکان، راهنمای قد کودک، راهنمای وزن کودک، راهنمای قد و وزن کودک تعداد بازديد: 5701 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز