Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 شهریور 1396 - 13:31

31
فروردین
شیرخوار ورزشکار!!!

شیرخوار ورزشکار!!!

بیشتر والدین دوست دارند در وجود فرزندشان عادت‌های خوبی مانند مسواک زدن و مرتب بودن را نهادینه کنند. ورزش یکی از این عادات خوب می‌باشد که برای سلامت جسم و ذهن کودک مفید است.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

بهتر است کودکان خود را از همان شیرخواری به ورزش کردن عادت بدهید.

در این مقاله روش‌های ورزش کردن با شیرخوار 1 تا 11 ماهه توضیح داده شده است.

اصول اولیه ورزش کودکان

پیش از هر چیز ابتدا خودتان را به ورزش کردن عادت دهید و اجازه دهید کودک‌تان شما را در حال حرکت کردن ببیند و به ذوق بیاید.

کودکان والدین ورزشکار به طور طبیعی به سمت ورزش کشیده می‌شوند.

همچنین برای ورزش دادن کودک‌تان یک مکان خاص در خانه که مناسب باشد، انتخاب کنید تا او به آن فضا عادت کند.

خیلی مهم است که لباس‌های گشاد به تن او کنید. دمای اتاق هم باید مطلوب باشد.

بهتر است هنگام ورزش، موسیقی هم بگذارید تا او بیشتر به وجد بیاید و با شما همکاری کند.

ورزش برای کودکان 1 تا 11 ماهه

در این زمان کودک، کنترل بسیار کمی روی ماهیچه‌های خود دارد، با این‌حال از کشش و خم و راست کردن دست و پاهایش لذت می‌برد.

شما می‌توانید کودک را از یک ماهگی ورزش بدهید. در زیر چند نوع حرکت کششی مناسب کودکان 1 تا 6 ماهه پیشنهاد شده است:

1 تا 4 ماهه

گرفتن

*  شیرخوار را روی زمین خوابانده دستان شیرخوار را دور انگشت سبابه خود بپیچانید و با کمک شصت و انگشت سوم دستان او را در دست خود نگه دارید.

* سپس، به آرامی بازوهای او را به سمت خود بکشید. در این حالت پشت شیرخوار نباید از روی زمین بلند شود.

این حرکت را 5 بار برای هر دست انجام دهید.

ورزش سینه

شیرخوار را مانند (ورزش قبلی) به پشت خوابانده، دو دست شیرخوار را در دست خود قرار دهید.

سپس بازوهای او را از هم به سمت اطراف باز کنید.

دوباره بازوهای او را داخل سینه او جمع کرده و سپس از هم باز کنید. این ورزش را به آرامی 5 بار انجام دهید.

3 تا 4 ماهه

حرکت دوچرخه

* شیرخوار را به پشت خوابانده، کف و ساق پاها را با دست بگیرید، سپس به آرامی پاها را به روی سینه شیرخوار خم کرده و کمی از هم باز نگه دارید.

سپس لحظه‌ای صبر کنید و این حرکت را تا 3 بار تکرار کنید.

کشش به سمت بالا

ساعد شیرخوار را در دست بگیرید و پشت شیرخوار را راست نگه داشته سپس او را به آرامی از زمین بلند کرده و بنشانید.

پس از آن شیرخوار را به آرامی به روی زمین خوابانده و این حرکت را تا 4 بار تکرار کنید.

ایستادن روی آرنج

کودک را روی شکم خوابانده و آرنج‌های او را زیر شانه‌ها و بازوهایش را روی زمین قرار دهید.

سپس لگن او را تا زاویه 45 درجه از روی زمین بلند کرده و بالا نگهدارید.

در این حرکت بهتر است پاهای کودک را کمی بالاتر از لگن او نگهدارید.

مراقب باشید بینی او با زمین برخورد نکند. این حرکت را 3 بار انجام دهید.

7 تا 8 ماهه

نوک انگشت پا به گوش

در این حرکت کودک را به پشت بخوابانید و ساق پای او را راست نگهدارید.

سپس به آرامی و بدون اینکه فشار دهید، ساق پای راست او را به گوش چپ نزدیک کنید.

سپس پا را در موقعیت قبلی برده و این حرکت را با پای چپ و گوش راست او انجام دهید. این ورزش را 5 بار تکرار کنید.

حرکت چرخ دستی

*  کودک را روی شکم خوابانده، دست خود را زیر شکم او قرار دهید و قسمت پایین بدن کودک را بلند کنید.

در این حالت کودک باید با کمک بازوها و دستانش تعادل خود را حفظ کند. از کودک بخواهید که سرش را بالا نگهداشته و مقابل خود را نگاه کند.

سپس تا 3 بشمارید (معمولا هنگام شمردن از 1001 شروع می‌شود، که به اندازه 1 ثانیه شود) و به آرامی او را به حالت اول برگردانید. این حرکت را نیز 3 بار انجام دهید.

9 تا 11 ماهه

حرکت کوهنوردی

* روی زمین بنشینید، پاها را دراز کرده و زانوهای خود را کمی خم کنید. کودک را روی پاهای خود در حالی صورت او رو به شماست قرار دهید.

زیر بغل کودک را با دست‌های خود بگیرید. کمی خم شوید و اجازه دهید تا کودک به سمت شما حرکت کند (درست مانند اینکه روی بدن شما راه برود.) این ورزش برای قوی شدن پاهای او بسیار عالی است.

این حرکت را نیز 3 بار انجام دهید.

۲- کمی خم شوید و اجازه دهید تا شیرخوار به سمت شما حرکت کند. این ورزش یکی از بهترین حرکات برای ساق‌های پاهای او است.

حرکت روی دست‌ها

این حرکت مانند حرکت چرخ دستی است، با این تفاوت که وقتی پاهای کودک را گرفتید، او باید روی دست‌های خود راه برود. در این حالت مراقب باشید تا لگن و بدن کودک را محکم نگهدارید.

حرکت موجی

این حرکت بسیار ساده و در عین حال مفرح و مناسب کل بدن شیرخوار است.

به آرامی دست‌های شیرخوار را بالا برده و از دو طرف بدنش به سمت پایین بیاورید، به طوری که در هر دو طرف بدنش، یک نیم دایره بزند.

سپس دوباره دست‌هایش را بالا برده و پایین بیاورید. مراقب باشید که حرکات را به آرامی و بدون عجله انجام دهید. این ورزش را 3 بار انجام دهید.

 

برچسب ها: ورزش نوزاد، ورزش شیرخوار، اصول اولیه ورزش کودکان، ورزش سینه در کودکان، حرکت دوچرخه در کودکان، حرکت چرخ دستی در کودکان، حرکت کوهنوردی در کودکان تعداد بازديد: 380 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز