Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 17:05

28
تیر
گردش و پیاده‌روی کودکان (2)

گردش و پیاده‌روی کودکان (2)

بخش دوم- در زندگی‌های ماشینی امروز، کودکان فرصت زیادی برای فعالیت و گذراندن اوقاتی خوش در کنار دوستان و اعضای خانواده ندارند.

 

اما با توجه به اینکه این ورزش به اکسیژن زیادی نیاز دارد، لازم است محیطی که فرد در آن پیاده‌روی می‌کند از هوای پاکی برخوردار باشد. متاسفانه در شهرهای بزرگ امروزی، آلودگی هوا امری شایع است. اگر شما نیز جزء افرادی هستید که هوای محیط زندگی‌تان آلوده است، بهتر است مکان‌هایی نظیر پارک را برای پیاده‌روی به همراه فرزندتان انتخاب کنید.

اما پیاده‌روی با وجود تمام فواید بی‌نظیر آن برای کودکان، در شهرهای بزرگ می‌تواند خطراتی را نیز به همراه داشته باشد. گذر وسایل نقلیه گوناگون از خیابان شلوغ و پر سر و صدا کودکان را در معرض خطرات بسیاری قرار می‌دهد. به منظور کاهش آسیب‌پذیری فرزندان، لازم است آنها را با اصول اولیه ایمنی تردد در شهر آشنا کنیم. با اینکار در عین حال که آنها را از حضور در اجتماع محروم نمی‌کنیم، از امنیت آنها نیز نمی‌کاهیم.

به فرزندتان توضیح دهید چرا توجه به برخی نکات هنگام پیاده‌روی در خیابان مهم است

کودکان و حتی بزرگسالان باید هنگام راه رفتن در خیابان و سایر مکان‌های عمومی به اطراف خود توجه کافی داشته باشند. توجه به سایر عابران و وسایل نقلیه، خصوصا وسایل نقلیه کوچک و سریع، حتی اگر در پیاده‌رو در حال پیاده‌روی هستید از اهمیت بسیاری برخوردار است. کودک باید در هر حال هوشیاری بالایی داشته باشد حتی اگر دست او در دست شماست.

تکالیف عابران پیاده را به فرزندتان آموزش دهید

هنگام عبور و مرور، علاوه بر رانندگان وسایل نقلیه، عابران نیز تکالیفی دارند که کودکان باید با آنها آشنا شوند. ایستادن پشت چراغ قرمز مخصوص عابران، عبور و مرور از پیاده‌روها، استفاده از پل هوایی یا عبور از خط‌کشی‌های مخصوص عابران از جمله این تکالیف است.

هر چند توضیح این موارد برای آنها لازم است، اما آنچه بیش از آموزش لفظی تاثیر‌گذار است، عملکرد خود شماست. فراموش نکنید که شما بزرگترین الگوی فرزندتان هستید و رفتار شما در رفتار او تاثیری بیش از حد تصور شما دارد.

به فرزندتان یاد دهید پیش از عبور از خیابان اطراف خود را به خوبی نگاه کند

درست است که کودکان در اکثر موارد به همراه والدین خود از خیابان عبور می‌کنند، اما این آموزش‌ها برای شکل‌گیری عادات صحیح در بزرگسالی ضروری هستند. در بسیاری از سوانح رانندگی که منجر به زخمی یا کشته شدن عابر پیاده می‌شود، بخش عمده‌ای از تقصیر متوجه خود عابر پیاده است.

عدم توجه به اطراف و عجله در عبور از خیابان از جمله عادات اشتباهی هستند که می‌توانند به قیمت جان هر یک از ما تمام شوند. به فرزندتان یاد دهید پیش از عبور از خیابان کاملا توقف کند، هر دو طرف خود را به خوبی نگاه کند و علاوه بر نگاه کردن، به صداهای اطراف نیز توجه کند.

فرزندتان را با علائم راهنمایی و رانندگی آشنا کنید

کودکان آمادگی بسیار خوبی برای یادگیری دارند. با توجه به اینکه اکثر تابلوهای راهنمایی و رانندگی دارای علائم و اشکال رنگی هستند، می‌توانند برای کودکان جذاب باشند. لازم است هر کودکی با برخی از این علائم آشنایی داشته باشد. هنگام پیاده‌روی با فرزندتان این علائم را با هم تمرین کنید. می‌توانید برای افزایش جذابیت و انگیزه، جایزه‌ای نیز برای اینکار در نظر بگیرید.

 

 

 

برای خواندن بخش اول- گردش و پیاده‌روی کودکان- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: بازی در کودکان، کودکان و طبیعت، صدا و کودکان، راه رفتن در کودکان، هوشیاری در کودکان، آمادگی در کودکان تعداد بازديد: 559 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز