Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 11:18

28
تیر
گردش و پیاده‌روی کودکان (1)

گردش و پیاده‌روی کودکان (1)

بخش اول- در زندگی‌های ماشینی امروز، کودکان فرصت زیادی برای فعالیت و گذراندن اوقاتی خوش در کنار دوستان و اعضای خانواده ندارند.

تحریریه زندگی آنلاین- گروه كودك سالم

 

 

در زندگی‌های ماشینی امروز، کودکان فرصت زیادی برای فعالیت و گذراندن اوقاتی خوش در کنار دوستان و اعضای خانواده ندارند. سرگرمی‌های مجازی، کودکان را از سلامت طبیعی خود دور کرده و اعضای خانواده را بیش از پیش نسبت به یکدیگر بی تفاوت می‌کند. پیاده‌روی در محیط‌های بیرون از خانه فرصت مناسبی برای اصلاح این روش غلط زندگی است.

گردش در کنار کودکان و سایر اعضای خانواده نه تنها برای کودکان آموزنده و مفرح است، بلکه برای سایر اعضای خانواده نیز مفید است. اکثر بزرگسالان امروز، افرادی هستند که در دوران کودکی خود تماس زیادی با طبیعت داشته‌اند؛ بازی با خاک و گل، بازی‌های گروهی با هم سن‌وسالان، بالا رفتن از درخت و بسیاری فعالیت‌های دیگر که علاوه بر سرگرم کننده بودن، برای کودک بسیار آموزنده‌اند.

بسیاری از بزرگسالان امروزی در محیطی زندگی می‌کرده‌اند که زمینی که بر آن راه می‌رفتند از سیمان و آسفالت نبود. آنها با عناصر طبیعت از نزدیک ارتباط داشته‌اند. در گذشته، گذراندن اوقاتی از روز در طبیعت جزئی از زندگی محسوب می‌شد. اما امروزه شرایط، خصوصا در شهرهای بزرگ، تغییر کرده است. اکثر خانواده‌ها در شهرهای بزرگ و توسعه یافته دارای برنامه‌ای دقیق و فشرده هستند.

افزایش پیچیدگی‌های اجتماعی و کاهش امنیت مانع از این می‌شود که کودکان بدون نظارت والدین فرصتی برای گردش و تفریح در محیط بیرون از خانه داشته باشند. بازی آنها نیز محدود به محیط داخل خانه شده است. اما به راستی تماس با محیط بیرون از خانه و افزایش فعالیت چه ضرورتی برای کودکان دارد؟

بهترین راه‌های افزایش فعالیت کودکان چیست؟

چاقی و اضافه وزن یکی از مشکلات شایع کودکان امروزی است. این مشکل در اغلب موارد با افزایش سن نه تنها برطرف نمی‌شود، بلکه تشدید نیز می‌شود و در نتیجه موجب بروز انواع بیماری‌ها در بزرگسالی خواهد شد. بهترین راه مبارزه و پیشگیری از چاقی، افزایش فعالیت بدنی است.

پیاده‌روی یکی از این فعالیت‌هاست که نه تنها هزینه مالی برای خانواده ندارد، بلکه همه اعضای خانواده می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند. تحقیقات ثابت کرده‌اند که پیاده‌روی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، کلسترول بالا، فشارخون بالا و برخی انواع سرطان مانند سرطان روده را کاهش می‌دهد. پیاده‌روی تراکم استخوان کودکان را افزایش داده و در نتیجه استحکام اندام‌های بدن آنها بیشتر می‌شود. کودکان دیابتی با پیاده‌روی می‌توانند قندخون‌شان را کنترل کنند و بدن خود را سالم نگه دارند.

افرادی که از کودکی عادت به ورزش، از جمله پیاده‌روی دارند در آینده کمتر دچار انواع بیماری می‌شوند و علاوه بر سلامت جسمانی از سلامت روانی بالایی نیز برخوردار خواهند بود. پیاده‌روی امکان آشنایی با افراد جدید را برای خانواده‌ها فراهم می‌کند و از همین طریق، کودکان با نحوه برقراری ارتباطات اجتماعی آشنا می‌شوند.

تماس بیشتر کودک با طبیعت نیز از دیگر آثار مثبت پیاده‌روی است. در این تماس‌هاست که کودکان تجربه‌های جدیدی کسب می‌کنند و نکات بسیاری فرا می‌گیرند. پیاده‌روی را باید جزء ورزش‌های ایروبیک به حساب آورد. اینگونه ورزش‌ها ملایم هستند ولی در عین حال لازم است ماهیچه‌ها اکسیژن کافی دریافت کنند. معمولا پیشنهاد می‌شود افراد هفته‌ای 3 روز حداقل به مدت 30 دقیقه این ورزش مفید را انجام دهند...

 

 

 

برای خواندن بخش دوم- گردش و پیاده‌روی کودکان- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: فعالیت در کودکان، سرگرمی های کودکان، کودکان و تفریح، پیاده روی در کودکان، تفریح در کودکان، کودکان و طبیعت تعداد بازديد: 581 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز