Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 02:29

4
خرداد
راهنمای خرید لباس برای کودکان (2)

راهنمای خرید لباس برای کودکان (2)

اگر می‌خواهید برای فرزندتان لباسی بخرید، همیشه لباسی را انتخاب کنید که از سایز فعلی فرزندتان یک سایز بزرگ‌تر باشد. کودکان خیلی سریع رشد می‌کنند.

 

انتخاب لباسی با جنس مناسب

پوست کودکان معمولا خیلی لطیف و حساس است. به همین دلیل ممکن است کودکان خیلی سریع‌تر از بزرگسالان دچار حساسیت‌های پوستی شوند. در نتیجه والدین باید در انتخاب لباس مناسب برای کودک، به جنس پارچه لباس توجه ویژه‌ای داشته باشند. در عین حال، کودکان تحرک و بازی را دوست دارند.

این نکته به این معنا است که لباس‌های آنان باید از جنسی باشد که در برابر عوامل محیطی، بازی‌های کودک و شست‌وشو مقاومت کافی داشته باشد. معمولا لباس‌های کودکان خیلی زود کثیف می‌شوند و باید شسته شوند. با توجه به همه این نکات، شما باید هنگام خرید لباس چند معیار مهم در رابطه با پارچه لباس در نظر داشته باشید؛ لطافت، مقاومت، زیبایی و...

 پارچه‌های طبیعی

تنفس بدن در لباس‌هایی با پارچه‌های طبیعی نسبت به الیاف مصنوعی بسیار بهتر صورت می‌گیرد. کودکانی که لباس‌هایشان از الیاف طبیعی است بدنشان کمتر عرق می‌کند. به همین دلیل هنگام بازی و فعالیت احساس راحتی بیشتری می‌کنند. این پارچه‌ها برای ماه‌های گرم سال و برای ورزشکاران بسیار مناسب است.

همچنین استفاده از این پارچه‌ها در فصول سرد نیز باعث می‌شود بدن بدون اینکه عرق کند گرم شود. برخی از انواع جنس‌های طبیعی عبارتند از: نخ، کتان، پشم، کشمیر، ابریشم و کنف. اگر پوست فرزند شما نسبت به مواد شیمیایی موجود در الیاف مصنوعی خیلی حساس است، بهتر است فقط لباس‌هایی از جنس پارچه‌های طبیعی برای او خریداری کنید.

 پارچه‌هایی با الیاف مصنوعی

بسیاری از پارچه‌هایی که الیاف مصنوعی دارند دارای مواد شیمیایی و رنگ‌هایی هستند که با شست‌وشو از بین نمی‌روند. به همین دلیل احتمال اینکه این نوع پارچه برای فرزندتان حساسیت‌های پوستی ایجاد کند بسیار زیاد است، اما مزایای این نوع پارچه‌ها این است که از مقاومت خوبی برخوردارند و با شست و شو تغییری در اندازه آنها ایجاد نمی‌شود.

قیمت آنها نیز نسبت به پارچه‌های طبیعی کمتر است، اما معمولا توصیه می‌شود به دلیل وجود مواد شیمیایی زیاد در این نوع پارچه‌ها، والدین کمتر چنین لباس‌هایی را برای فرزندان‌شان خریداری کنند، البته به دلیل مقاومت این نوع پارچه‌ها و قیمت مناسب‌شان، نمی‌توان والدین را به طور کلی از خرید آنها منع کرد.

 پارچه‌های ترکیبی

لباس‌هایی که جنس پارچه آنها ترکیبی از الیاف مصنوعی و طبیعی است، در عین حال که راحتی و کیفیت پارچه‌های طبیعی در آنها وجود دارد، از مقاومت و کاربرد پارچه‌های مصنوعی نیز برخوردارند. برای مثال لباسی که ترکیبی از پلی استر و پشم است، هم از مقاومت بالایی برخوردار است، هم راحتی و زیبایی پشم در آن وجود دارد.

 چند نکته

 اگر می‌خواهید برای فرزندتان لباسی بخرید، همیشه لباسی را انتخاب کنید که از سایز فعلی فرزندتان یک سایز بزرگ‌تر باشد. کودکان خیلی سریع رشد می‌کنند. شاید اندازه لباسی که شما برای فرزندتان می‌خرید در حال حاضر بسیار مناسب باشد، اما توجه داشته باشید که تا چند هفته بعد ممکن است فرزندتان به دلیل رشد جسمانی نتواند از این لباس استفاده کند. البته لباس نباید بیش از حد بزرگ باشد زیرا می‌تواند خطراتی از قبیل افتادن برای کودکان ایجاد کند.

اگر می‌خواهید در حراج‌های آخر هر فصل برای فرزندتان لباسی بخرید، حتما لباس را به اندازه‌ای بخرید که فرزندتان بتواند یک سال بعد از آن استفاده کند. مثلا اگر فرزند شما در حال حاضر دو ساله است، اگر شما می‌خواهید برای او یک پالتو بخرید، اندازه پالتو باید برای یک کودک سه ساله باشد. در غیر این صورت لباس بلا استفاده خواهد ماند.

 از خریدن لباس‌های گران قیمت و لوکس خودداری کنید. از آنجا که کودکان خیلی سریع رشد می‌کنند، خرید لباس‌های گران قیمت برای آنان به هیچ عنوان به صرفه نیست.

 هر لباس ممکن است فقط برای چند هفته برای کودک قابل استفاده باشد. به همین دلیل خرید لباس‌های لوکس با مارک‌های معروف برای کودکان مناسب به نظر نمی‌رسد، البته در خرید لباس برای کودک، کیفیت و جنس پارچه باید حتما مد نظر قرار بگیرد.

 

 

 

برای خواندن بخش اول- راهنمای خرید لباس برای کودکان- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: لباس با جنس مناسب برای کودک، پارچه های لباس کودک، پارچه لباس کودک، جنس پارچه لباس کودک، شرایط لباس کودک، مزایای لباس کودک، الیاف لباس کودک تعداد بازديد: 910 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز