Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 05:43

6
دی
حس در کودکان - بخش دوم

حس در کودکان - بخش دوم

توانایی فرزند شما برای دیدن در طی 6 - 7 ماه اول زندگی به تدریج بهبود می‌یابد. اوایل تولد، نوزادان می‌توانند بر اشیایی که در فاصله 20 تا 30 سانتیمتری آنها قرار دارد تمرکز کنند.

 در مقابل دیدگان

توانایی فرزند شما برای دیدن در طی 6 - 7 ماه اول زندگی به تدریج بهبود می‌یابد. اوایل تولد، نوزادان می‌توانند بر اشیایی که در فاصله 20 تا 30 سانتیمتری آنها قرار دارد تمرکز کنند. تقریبا فاصله مادر با فرزند وقتی او را شیر می‌دهد. تا آخر ماه اول، این فاصله به 1متر افزایش می‌یابد. بعد از آن بچه یاد می‌گیرد چطور اشیاء را با چشمانش دنبال کند، پس اگر در این حین گاهی چشمانش چپ شد نگران نشوید، این امری عادی است.

تا 3 ماهگی او یاد می‌گیرد چطور با هر دو چشم بر روی یک جسم تمرکز کند. اگر احساس می‌کنید فرزندتان در 3 ماهگی نمی‌تواند با هر دو چشمش بر یک جسم تمرکز کند، با یک متخصص تماس بگیرید. همچنین تا قبل از 4 ماهگی کودکان در تشخیص رنگ‌ها مشکل دارند. البته این به این معنا نیست که آنها کور رنگ هستند. به همین دلیل اسباب بازی‌های که رنگ‌های  متضادی دارند برای آنها بهتر هستند. اسباب بازی‌های که رنگ ملایمی دارند برای آنها قابل تشخیص نیستند. تا 7ماهگی حس بینایی بچه تقریبا کامل می‌شود و هماهنگی دست و چشمش بیشتر می‌شود و درک او از فاصله‌ها افزایش می‌یابد. در نتیجه دستش را برای گرفتن اشیاء دراز می‌کند.

بهترین راه برای بهبود بینایی کودک

با فرزندتان ارتباط چشمی برقرار کنید تا او هم مجبور شود به صورت شما نگاه کند و بر آن متمرکز شود. برای فرزندتان وقت بگذارید و از انجام چند کار به طور همزمان بپرهیزید. وقتی به او غذا می‌دهید از تلفن کردن، کار با کامپیوتر ... بپرهیزید. همچنین اجازه دهید کودک در خانه راحت باشد و مدام او را در صندلی یا کریر قرار ندهید. رشد سر و گردن برای داشتن بینایی خوب لازم است، زیرا بچه باید سرش را بالا بیاورد و تکان دهد تا اشیا را ببیند. همچنین یک توصیه به والدینی که به فرزندشان شیر خشک می‌دهند: هنگام شیر دادن حالت او را هر چند وقت به چند وقت تغییر دهید تا هر دو چشم او تقویت شوند.

 

برچسب ها: دید نوزاد، حس بینایی در کودک، حس شنوایی در کودک، بهبود بینایی کودک، دید نوزاد در سه ماهگی تعداد بازديد: 710 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز