Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 23:01

2
مهر
راهنمای خريد برای سال تحصيلی جديد

راهنمای خريد برای سال تحصيلی جديد

داخل کوله پشتی باید دارای چند قسمت جداگانه باشد تا بتوان وسایل و کتاب‌های کودک را به طور منظم طبقه بندی کرد. کوله پشتی‌های برزنتی از کوله پشتی‌های چرم سبک‌تر و مناسب‌تر هستند.

تحریه ماهنامه كودك سالم

 

شاید فرزند شما امسال اولین سالی است که به مدرسه می‌رود و شما به عنوان پدر یا مادر کمی نگران و دستپاچه هستید.

نمی‌دانید چگونه باید فرزندتان را برای این تغییر آماده کنید و وسایل ضروری که می‌توانند به رفع نیازهای او کمک کنند خریداری کنید.

از طرف دیگر هم ممکن است فرزند شما اولین سالی نیست که به مدرسه می‌رود و یا اینکه شما از دوران مدرسه فرزندان بزرگتر خود تجربیات زیادی کسب کرده اید و نیازی به راهنمایی در رابطه با خرید برای بازگشایی مدارس احساس

نمی‌کنید.

اما توجه داشته باشید که شما جزء هر کدام از این گروه‌ها که باشید، در هر صورت آشنا شدن با چندین نکته ساده اما مهم و ضروری می‌تواند برای فرزند شما مفید باشد و در راحت بودن او در طول سال تحصیلی موثر باشد.

بسیاری از والدین به دلیل آشنا نبودن با روش صحیح خرید برای مدرسه فرزندانشان و نکاتی که باید به آنها توجه کنند علیرغم صرف هزینه زیاد نمی‌توانند همه نیازهای کودک را برطرف کنند.

در ادامه به نکاتی برای خرید ضروری‌ترین و مهمترین لوازم دانش آموزان، یعنی کیف و کفش، پیش از بازگشایی مدارس اشاره خواهیم کرد.

خرید کفش مدرسه

اکثر دانش آموزان برای رفتن به مدرسه هر روز از یک جفت کفش همیشگی خود استفاده می‌کنند. این بدین معناست که کودکان بیش از 40 ساعت در هفته را با یک جفت کفش سپری می‌کنند و انواع فعالیت‌ها را انجام می‌دهند.

پس واضح است که کفشی که برای کودک خریداری می‌کنید باید بسیار راحت و مقاوم باشد تا علاوه بر اینکه پای کودک اذیت نمی‌شود، شما نیز مجبور نباشید هر چند وقت یکبار یک جفت کفش جدید برای فرزندتان خریداری کنید.

اما کفش‌های راحت و مقاوم ارزان نیستند و از طرف دیگر فرزند شما مدام در حال رشد است و ممکن است یک جفت کفش خیلی زود برای پای او کوچک شود.

حال با این اوصاف، شما چگونه باید هم هوای پاهای فرزندتان را داشته باشید هم هوای جیب خودتان را؟

پیش از خرید مطمئن شوید کفش‌ها کاملا اندازه پای کودک هستند. اگر کفش خیلی تنگ باشد، کودک نمی‌تواند آن را تشخیص دهد و به شما بگوید.

پس بهترین راه این است که هنگام خرید کفش حتما کودک حضور داشته باشد و کفش‌ها را امتحان کند و شما به کمک فروشنده اندازه کفش را بسنجید.

برای این سنجش، باید فاصله شست پای کودک با قسمت جلویی کفش سنجیده شود. اگر این فاصله کمتر از 8 میلی متر باشد، کفش کوچک است و کودک نمی‌تواند برای مدتی طولانی از آن استفاده کند.

همچنین بهتر است هنگام خرید کفش، کودک جوراب‌های مخصوص مدرسه را بپوشد.

اگر روند رشد فرزندتان خیلی سریع است، از فروشنده بخواهید کفش‌هایی را به شما معرفی کند که انعطاف بیشتری دارند و با بزرگتر شدن پاها، جای بیشتری باز می‌کنند و زود اذیت کننده نمی‌شوند.

لازم به یادآوری است که اندازه پای هر کودک مانند شخصیت او منحصر به فرد است.

در نتیجه از خرید کفش برای فرزندتان بدون اینکه او کفش‌ها را امتحان کند پرهیز کنید.

بسیاری از والدین ترجیح می‌دهند برای فرزند خود کفشی بزرگتر از اندازه پای او خریداری کنند تا مجبور نشوند چند ماه پس از رشد پاهای کودک کفشی جدید برای او تهیه کنند.

اما این یک روش غلط برای صرفه جویی است.

توجه داشته باشید که هر چه کفش برای پا بزرگتر باشد، زودتر فرسوده و کهنه می‌شود و شما در هر صورت مجبور به خرید یک جفت کفش جدید هستید با این تفاوت که در حالت اول پای فرزند شما آسیبی نمی‌بیند اما در حالت دوم به

پای او نیز آسیب‌های جدی وارد می‌شود.

اگر می‌خواهید مقاومت کفش فرزندتان زیاد باشد، به دنبال جنس چرم باشید. پاهای هر یک از ما در طول روز مقدار زیادی عرق تولید می‌کند.

فعالیت پاهای کودکان نیز در این زمینه مانند بزرگسالان است. در نتیجه جنس کفش باید به گونه ای باشد که اجازه خروج این عرق‌ها را بدهد و امکان تنفس را برای پا فراهم کند.

چرم هر دو امکان را برای پاها ایجاد می‌کند. در نتیجه کفش‌های چرمی از داخل دیرتر فرسوده می‌شوند و مقاوم‌تر هستند.

دویدن یکی از کارهایی است که اکثر کودکان در مدرسه انجام می‌دهند. کفش‌های مناسب برای دویدن باید بسیار انعطاف پذیر باشند.

برای امتحان هر کفش، آن را از پهن ترین قسمتش خم کنید و ببینید نرمی آن چقدر است.

همچنین بهتر است از کفش‌هایی که پاشنه یا لژ نامناسب دارند و احتمال پیچ خوردن پای کودک هنگام دویدن را افزایش می‌دهند پرهیز کنید.

همه ما میدانیم که اگر به دنبال کیفیت هستیم باید هزینه بیشتری پرداخت کنیم.

اما هر جنس گرانی لزوما با کیفیت نیست.

بدانید که همیشه هر کفش گران قیمتی نیازهای فرزند شما را تامین نمی‌کند و شما نباید گول قیمت یا نام تجاری را بخورید.

خرید کیف مدرسه

هر سال پیش از بازگشایی مدارس ما اخبار و اقوال گوناگونی در رابطه با کوله پشتی‌های سنگین و مضرات آن برای ستون فقرات دانش آموزان می‌شنویم.

این تاکید و تکرار نشان دهنده اهمیت این وسیله و ضرورت انتخاب صحیح آن است.

انتخاب یک کوله پشتی یا کیف نامناسب برای کودک ممکن است آسیب‌هایی دائم و جبران ناپذیر به یکی از مهمترین اعضای بدن کودک، بعنی ستون فقرات وارد کند.

برای خرید کیف، معمولا کوله پشتی به دلیل آسان‌تر بودن حمل آن برای کودک توصیه می‌شود.

اما پیش از خرید کوله پشتی توجه داشته باشید که وزن یک کوله پشتی پر شده از کتاب باید کمتر از 10 درصد از وزن بدن کودک باشد.

برای مثال کودکی که 30 کیلوگرم وزن دارد باید وزن کوله پشتی اش کمتر از 3 کیلوگرم باشد. در نتیجه برای صرفه جویی در هزینه‌ها به دنبال بزرگترین کوله پشتی نباشید.

همیشه کوله پشتی را انتخاب کنید که اندازه آن برای بدن فرزندتان مناسب است حتی اگر قیمت آن بیشتر است.

بهتر است طول بند کوله پشتی قابل تنظیم باشد تا شما بتوانید با بلندتر کردن آن فشار را از شانه‌ها و ستون فقرات کودک به قسمت‌های پایینی بدن از جمله لگن وارد کنید.

توجه داشته باشید که بهترین اندازه، اندازه ایست که کودک با آن احساس راحتی بیشتری می‌کند.

داخل کوله پشتی باید دارای چند قسمت جداگانه باشد تا بتوان وسایل و کتاب‌های کودک را به طور منظم طبقه بندی کرد. کوله پشتی‌های برزنتی از کوله پشتی‌های چرم سبک‌تر و مناسب‌تر هستند.

اگر فرزندتان به هر دلیل مجبور است وسایل زیادی را هر روز همراه خود به مدرسه ببرد، بهتر است کوله پشتی چرخدار برای او خریداری کنید تا او بتواند با کشیدن کوله پشتی بر روی زمین آن را حمل کند.

اگر بودجه شما اجازه می‌دهد می‌توانید یک کوله پشتی کوچک و یک کوله پشتی چرخدار برای فرزندتان تهیه کنید تا همه نیازهای کودک در هر روز از هفته رفع شود.

و نهایتا لازم به توجه است که بسیاری از کودکان بر لباس‌های خود و مدل آنها حساس هستند.

حتی می‌توان گفت نوع پوشش کودکان برخی مواقع می‌تواند مبنای دوستی برای آنها قرار گیرد و داشتن وسایل «زشت» برای آنها باعث سرافکندگی در میان سایر دانش آموزان شود.

در نتیجه بهتر است حتما هنگام خرید کیف یا کوله پشتی فرزندتان را همراه خود ببرید و سلیقه او را نیز به عنوان یکی از مهمترین معیارها مد نظر قرار دهید.

 

برچسب ها: خرید مدرسه، کیف مدرسه، کفش مدرسه، خرید لوازم مدرسه، کوله پشتی مدرسه، خرید لوازم دانش آموزان، بازگشایی مدارس تعداد بازديد: 1971 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز