Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 17:55

28
اردیبهشت
توصیه‌هایی برای اولین روزهای زندگی نوزاد (1)

توصیه‌هایی برای اولین روزهای زندگی نوزاد (1)

در صورت ختنه شدن نوزاد، تا قبل از بهبود کامل از فرو بردن کامل نوزاد در آب خودداری کنید.

اعظم محمودوند

 

 

 

نگران تغذیه بی‌وقفه، مشکلات شیردهی و بی‌خوابی‌ها در هفته اول ورود نوزاد به خانه نباشید، ما به شما در این اولین روزهای پر اضطراب پس از به دنیا آمدن نوزادتان کمک خواهیم کرد. بسیاری از والدین قبل از به دنیا آوردن فرزندشان فکر می‌‌کنند برای ورود او به خانه آمادگی کامل دارند؛ تختخواب کودک را سوار کرده، لباس‌ها را آماده و کهنه‌های بچه را جمع‌آوری نموده و پرده‌های اتاق او آویخته‌اند، اما همه آنها در روزهای نخست بی‌فایده است.

شما مدت زیادی نیاز دارید تا مهارت‌های جدیدی را بیاموزید و نمی‌توانید تا پیش از ورود نوزادتان به خانه در خصوص این موارد آمادگی پیدا و آنها را تمرین کنید؛ مانند شیردهی، آرام کردن گریه نوزاد، تحمل بی‌خوابی و غیره. برای کمک به مادران در هفته اول ورود نوزاد، ما از نظر کارشناسان استفاده كرده و آنها را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

 محرومیت از خواب

نوزاد بیشتر روز را می‌خوابد،‌ اما نه بطور پیوسته، و هر چند ساعت یكبار بیدار می‌شود.

شیوه برخورد: اگر شما نیز مانند برخی افراد می‌‌توانید در هر زمان و هر مکانی بخوابید، هرگاه که نوزاد به خواب فرو رفت، به هر قیمت که شده، فوراً بخوابید. اما در صورتی که نمی‌توانید بخوابید، باید در اسرع وقت از یکی از اعضای خانواده‌تان کمک بگیرید، مثلا چنانچه به یکی از اقوام برای مراقبت نوبتی از کودک در شب دسترسی ندارید، با همسرتان نوبت کاری بگذارید و از او بخواهید هنگامی که شما نیاز به خواب دارید، از کودک نگهداری کند و تنها زمان شیرخوردن او را نزد شما بیاورد.

  آرام کردن نوزاد

نوزادانی که به‌تازگی محیط گرم و نرم رحم را ترک کرده‌اند، میل دارند پیوسته در آغوش گرفته و تسکین داده شوند.

شیوه برخورد:  نگران لوس شدن نوزادتان نباشید؛‌ این اتفاق نمی‌افتد و فقط شور و احساس درون رحم را بازسازی می‌‌کند و می‌‌تواند موجب آرامش نوزاد شود. برای انجام این امر، کودک را قنداق کنید، به عقب و جلو حرکت دهید، هیس هیس بگویید، او را از پهلو بغل کنید و اجازه دهید که انگشت‌تان را بمکد. این اقدامات که به صورت جداگانه یا باهم انجام می‌‌شوند، اغلب می‌‌توانند گریه نوزاد را خاموش كنند.

مادران باید امتحان کنند تا دریابند که چه كاری برای نوزادشان موثر واقع می‌‌شود.

تغذیه با شیر مادر

تغذیه با شیر مادرگاه برای بعضی از مادران سخت است.

شیوه برخورد: قبل از بروز مشکل، از یک فرد باتجربه برای کسب مهارت شیردهی به نوزاد کمک بگیرید. کمک گرفتن از یک فرد باتجربه از همان ابتدا جهت یادگیری طرز سینه گرفتن کودک، طرز قرار گرفتن و شیردادن و البته برای افزایش اعتماد می‌‌تواند موثر باشد.

 تغذیه بی‌وقفه و مداوم

انتظار داشته باشید که هر یک تا چهار ساعت به نوزاد شیر بدهید. زمان آن از شروع هر تغذیه محاسبه می‌‌شود.

شیوه برخورد: در طول شیر خوردن نوزاد، شما از یک کاناپه، صندلی گهواره‌ای یا تخت استفاده كنید و تا حد امکان راحت باشید. شما می‌توانید به یک مجله یا دستگاه کنترل از راه دور تلویزیون تجهیز شوید و مقداری آب و میان وعده در کنار خود قرار دهید.

 اولین حمام نوزاد

بسیاری از والدین هنگام انجام اولین حمام نوزاد، ‌دستپاچه می‌شوند.

شیوه برخورد: آرامش و روحیه‌تان را حفظ کنید. در صورت ختنه شدن نوزاد، تا قبل از بهبود کامل از فرو بردن کامل نوزاد در آب خودداری کنید. وسایل مورد نیاز را دم دست قرار دهید. به این طریق می‌‌توانید در تمام مدت با یک دست بچه را نگاه دارید؛ سپس او را روی یک حوله قرار دهید و به آرامی بخش‌هایی را که نیاز به تمیز کردن دارند، با یک لیف گرم و شامپو بچه بشویید...

 

 

 

برای خواندن بخش دوم- توصیـه‌هایی برای اولین روزهای زندگی نوزاد- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: آرام کردن نوزاد، تغذیه با شیر مادر، تغذیه نوزاد، مشکلات شیردهی، بی خوابی نوزاد، اضطراب بارداری، اولین حمام نوزاد تعداد بازديد: 749 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز