Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 14:00

14
بهمن
حمام کردن کودک در زمستان

حمام کردن کودک در زمستان

اگر از وان استفاده می‌کنید، سعی کنید آب آن کمی گرم‌تر از همیشه باشد. آب وان اگر خیلی گرم باشد، باعث خشکی پوست کودکتان می‌شود. پس سعی کنید از آب خیلی گرم هم استفاده نکنید.

اعظم اسلامی مجد

 

اگر کودکتان آب گرم را دوست دارد، حتما بعد از حمام، بدن او را با روغن ماساژ دهید، چرب کنید و یا مرطوب نگاه دارید.

آیا کودکتان حتما باید بعد از استحمام پیژامه و یا حوله به تن داشته باشد یا اینکه شروع به پوشاندن لباس‌های خانگی می‌کنید؟

در هر صورت قبل از حمام بردن لباس‌های او را ‌آماده کنید تا بعد از حمام سریع آنها را بپوشد. حتما بدن او را خشک کنید و بعد لباس‌هایش را بپوشانید با بدن خیس و مرطوب این‌کار را انجام ندهید.

اگر می‌توانید داخل حمام گرمکن مخصوص حمام نصب کنید. گرمکن باعث می‌شود که کودک قسمت بالایی بدنش نیز داخل وان و در حال حمام کردن، گرم باشد و احساس سرما نکند.

وقتی که هوا بیش از حد سرد است، تمام درها و پنجره‌ها را از قبل ببندید تا از هیچ منفذی هوای سرد وارد نشود.

اگر می‌خواهید که کودکتان کمی بیشتر در حمام بماند و بازی کند، کمی اسباب‌بازی مخصوص حمام (وسایلی که در تماس با آب خراب نشوند) برای او جدا کنید مثل برخی اسباب‌بازی‌های حروف و اعداد که از فوم هستند، حباب‌ساز داخل حمام و...

اگر حمام کودکتان تمام شده و او را از حمام خارج کرده‌اید، حتما از حوله خشک استفاده کنید و با حوله مرطوب، بدن او را نپوشانید.

حتی بهتر است حوله را از قبل روی رادیاتور یا شوفاژ بگذارید (بخاری نه چرا که خطر آتش‌سوزی دارد) تا گرم شود. واقعا پوشاندن بدن با حوله‌ای که گرم است بسیار لذت‌بخش است.

ابتدا تمرکز‌تان روی خشک کردن موهای کودکتان باشد مخصوصا اگر کودکتان دختر است و موهای بلند دارد.

موهای خیس باعث می‌شود که آنها احساس سرمای بیشتری برای طولانی مدت کنند. می‌توانید از حوله مخصوص سر (کلاه) استفاده کنید و موهایش را با آن بپوشانید، لباس‌هایش را تنش کنید و بعد شروع به خشک کردن موها کنید.

تا وقتی که موهایشان کاملا خشک شود، آنها را کنار شومینه، بخاری، رادیاتور و یا هر وسیله گرمایی دیگر در منزل قرار دهید.

البته دقت داشته باشید که به منبع گرما خیلی هم نزدیک نشوند تا دچار سوختگی پوست نشوند.

وقتی که لباس‌هایشان را پوشاندید، به پاهایشان جوراب بپوشانید یا از دمپایی حوله‌ای استفاده کنید.

سرما از پاها به تمام بدن می‌رسد پس سعی کنید که پاهایشان را گرم نگه دارید تا کمتر احساس سرما کنند.

بهتر است که بعد از حمام یک کاسه سوپ داغ یا یک نوشیدنی گرم به او بدهید تا لذت بیشتری از حمام کردن در یک روز سرد زمستانی در خاطرش ثبت شود.

کودکان به چند بار حمام گرفتن در هفته نیازمند هستند؟ واقعیت این است که کودکان معمولا دوست ندارند موهایشان هر روز شسته شود ولی کودکان خردسال مهارت بالایی در کثیف کردن خودشان طی کوتاه‌ترین مدت دارند.

زمستان، سردترین فصل سال، همان قدر که می‌تواند فصل مهیج و دل‌چسبی باشد، به همان اندازه نیز می‌تواند خطرناک و دردسرآفرین باشد.

در طول این فصل پوشش انسانها مخصوصا کودکان بیشتر می‌شود. علاوه بر پوشش، باید دمای محیط اطراف خود را نیز بالاتر نگاه داریم تا احساس سرما نکنند.

حمام گرفتن کودکان در فصل زمستان نیاز به رعایت برخی نکات ویژه دارد

قبل از آنکه تصمیم بگیرید کودکتان را برای حمام کردن آماده کنید، ابتدا باید در مورد دمای اتاق اقدامات لازم را به عمل بیاورید.

اتاق را از قبل گرم‌تر کنید همه چیز را آماده کنید مثل حوله و لباس‌های زیر و روی کودک.

حمام گرفتن کودک در سرما، با آب گرم لذت‌بخش‌تر‌ است، ولی نه آنقدر داغ که پوستش بسوزد.

دمای 38 درجه سانتیگراد، بهترین دمای ممکن است چرا که به دمای معمولی بدن نزدیک است.

نوزادان زیاد کثیف نمی‌شوند چرا که هنوز به راه رفتن نیفتاده‌اند تا کثیفی‌ها را به خودشان بمالند ولی کودکان نوپا برعکس خیلی زود کثیف می‌شوند و نیاز بیشتری به شست‌وشو و نظافت دارند.

 

برچسب ها: مراقبت از کودک، سلامت کودک، حمام کردن کودک، کودک و سرما، حمام کودک در زمستان، حوله کودک، حمام گرفتن کودک تعداد بازديد: 2256 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز