Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 14:14

17
بهمن
رژیم غذایی غربی و چاقی فرزندان

رژیم غذایی غربی و چاقی فرزندان

در حقيقت نوع تغذيه مادر مي‌تواند آينده كودك را رقم بزند، بر همين اساس رژيم مادران غربي و نوع تغذيه آنان باعث بوجود آمدن كودكان چاق مي‌گردد.

تحریریه زندگی آنلاین-گروه ترجمه

 

تغذيه غربي مادران باردار  مي‌تواند باعث بوجود آمدن كودك چاق گردد. بر طبق تحقيقات دكتر اريك زوريلا استفاده دانشگاه آلاباما در بيرمنگام چنانچه در دوران بارداري مادر داراي رژيم غذايي غربي كه حاوي چربي و قند بالا هست باشد احتمال بدنيا آوردن كودك چاق را به مراتب بيشتر مي‌كند.

در حقيقت نوع تغذيه مادر مي‌تواند آينده كودك را رقم بزند، بر همين اساس رژيم مادران غربي و نوع تغذيه آنان باعث بوجود آمدن كودكان چاق مي‌گردد.

براساس تحقيقات دانشگاه آلاباما مادران چاق فرزندان چاق به دنيا مي‌آورند، اگرچه اين مادران بعد از بارداري سعي بر تصحيح غذايي خود نمايند،‌اما ممكن است متابوليسم آنها كند باشد و مقاومت به انسولين آنها بيشتر شود و نتوانند به درستي به وزن دلخواه برسند.

شواهد نشان مي‌دهد كه ممكن است كودك در دوران نوجواني لاغرتر شود اما استعداد چاقي و مقاومت به انسولين آنها بيشتر شود و در دوره ميانسالي دوباره دچار اضافه وزن و چاقي خواهند شد.

هر چند صحبت‌ها بر روي مادر و تغذيه او در زمان بارداري مي‌باشد، اما نمي‌توان تاثير پدر و ژن او در چاقي و يا لاغري فرزند را ناديده گرفت، زيرا اگر پدر هم از مادري چاق متولد شده باشد امكان انتقال اين ژن به فرزند خود را دارد.

بنابراين گزارشات، مادر در دوران بارداري بايستي به غذاهايي كه ميل مي‌كند توجه كافي داشته باشد و از خوردن قندها و چربي‌هاي اضافه پرهيز نمايد.

به گفته دكتر زوريا، حتي در خوردن يك قطعه كيك بايد وسواس به خرج دهد، زيرا چاقي اين‌گونه از مادران در چاقي فرزندشان به شدت مرتبط خواهد بود. در حال حاضر اين تحقيقات در دانشگاه ويسكانسين هم در حال انجام مي‌باشد.

برچسب ها: تغذیه مناسب، چاقی کودکان، مقاومت به انسولین، مادر باردار، رژیم غذایی غربی، اضافه وزن و چاقی تعداد بازديد: 937 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز