Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 22:40

21
اردیبهشت
توصیه های جشن عروسی (2)

توصیه های جشن عروسی (2)

مراسم عروسی یک برنامه پر از ریزه کاری است که هر کدام باید درست سرجای خودش قرار بگیرد تا برآیند کار قابل قبول باشد. یک اشتباه یا اتفاق پیش‌بینی نشده می‌تواند همه چیز را به هم بریزد.

روز مراسم و فراز ونشیب‌هایش

 صبح روز جشن، یک دوشِ آب گرم، می‌تواند حالتان را خوب کند و قرار و آرامش را به وجودتان برگرداند و سعی کنید با تمام استرسی که دارید، حتما یک صبحانه سبک میل کنید.

 این، آخرین روز حضور شما در خانه پدریتان است. سعی کنید در حد چند دقیقه، پدر و مادرتان را بغل کنید و بابت تمام زحمات و دلسوزی‌هایشان از آن‌ها تشکر کنید.

برای رفتن به آرایشگاه، بعد از چک کردنِ همه وسایلی که باید همراه داشته باشید، کمی‌زود تر از خانه خارج شوید تا دغدغه ترافیک و دیر رسیدن به آرایشگاه را نداشته باشید و حتما یک دست لباسِ نرم و راحت به تن کنید.

سعی کنید قبل از شروع آرایش صورت، وضو بگیرید، نماز بخوانید، ناهار سبک میل کنید و مسواک بزنید و بعد زیر دست آرایشگر بنشینید.

بد نیست وسطِ روز، حالی از داماد خوشبخت بپرسید و تاکید کنید که فقط به خاطر خوشحال کردن او، اینجایید و فقط نگاه و نظر او، اهمیت دارد. این امر باعث نشود زیاد با موبایل صحبت کنید و استرس‌های خارج از آرایشگاه شما را اذیت کند.

نامحرم، نامحرم است و روز عروسی و غیر عروسی ندارد. پس حسابی‌مراقب حجابتان باشید. در عین حال اولین لحظه دیدن همسرتان، لحظه طلایی و مهمی‌ است.

حتی اگر خسته و نگرانید، خوب و مهربان برخورد کنید. همچنین معمولا در فاصله بین آرایشگاه تا آتلیه و تالار، خانواده‌ها با تماس‌های پی در پی، سراغتان را می‌گیرند. لطفا آرام و خوش اخلاق باشید.

در طول جشن، به مهمانان، به خصوص مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها و دختربچه‌ها که عاشق عروسی هستند، توجه ویژه داشته باشید و حتی اگر وقت جدایی از خانواده گریه‌تان گرفت، بی‌اینکه دلواپس قضاوت دیگران باشید، گریه کنید!

آقا داماد‌ها بخوانند

مراسم عروسی یک برنامه پر از ریزه کاری است که هر کدام باید درست سرجای خودش قرار بگیرد تا برآیند کار قابل قبول باشد. یک اشتباه یا اتفاق پیش‌بینی نشده می‌تواند همه چیز را به هم بریزد،پس آقای داماد نقش مهم تری را در مدیریت این مراسم دارد و لازم است به نکات زیر توجه کند.

هرچند روزهای شلوغ و پر استرسی را می‌گذرانید اما سعی کنید با پرهیز از مصرف کافئین و نیکوتین، ظاهر و درونی شاداب و آرام داشته باشید. ورزش را فراموش نکنید.

یک فهرست از پیگیری‌های روز جشن مثل آخرین هماهنگی با تالار و رستوران و گلفروشی و آرایشگاه و آتلیه و عاقد و... به همراه شماره تلفن هر کدام تهیه کنید و به خانواده یا دوستانتان بسپارید تا بتوانند بدون اینکه نیاز به حضور و توضیح شما باشد، کمک‌تان کنند.

همچنین وسایل موردنیازتان برای روز جشن مثل کت و شلوار و جلیقه و پیراهن، جوراب و کفش، حلقه و ساعت و عینک و ادکلن و... را آماده کنید. روغن و بنزین و لاستیک‌های خودرو، برق ماشین را چک کنید تا روز مراسم در خیابان نمانید.

شب قبل از جشن، تلفن همراه‌تان را فول شارژ کنید. در عین حال سعی کنید نماز صبح را اول وقت و با توجه بجا بیاورید و از خدای مهربان که انس‌دهنده دل شما و همسرتان بوده، سپاسگزاری  کنید.

همچنین غیر از داخل سالن، فكری هم برای خارج از محل برگزاری مراسم داشته باشید. سعی کنید تالار و هتلی که انتخاب کرده‌اید پارکینگ مناسب داشته باشد.

 وقتی زوج‌ها درگیر عکس گرفتن و فیلم‌برداری می‌شوند، معمولاً عروس و داماد کمی‌دیرتر از مهمانان وارد مراسم می‌شوند و این باعث می‌شود زمان بیشتری از میهمانان خود دور بمانند، بهتر است این زمان را تنظیم کنید.

بنابراین پس از وارد شدن به مراسم، به تک تک میزها سر بزنید به دیدن تک تک میهمانان بروید و از آنها تشکر و قدردانی کنید.

فلسفه‌ امروز و امشب، شادی شما و همسرتان و به‌اشتراک گذاشتن این شادی با اطرافیان است. پس در برابر اتفاقات ریز و درشت و خوب و بد و غیرمترقبه‌امروز، خوش بین و راحت باشید. از کوره درنروید و با لذت به همه چیز نگاه کنید.

 

 

برای خواندن بخش اول -توصیه های جشن عروسی- اینجا کلیک کنید.

منبع: شروع آنلاین

 

برچسب ها: مراسم عروسی، مدیریت مراسم عروسی، مراسم ازدواج، تازه عروس، تازه داماد، جشن عروسی، جشن ازدواج تعداد بازديد: 575 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز