Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 - 13:36

6
بهمن
مکمل‌های دارویی و سرطان

مکمل‌های دارویی و سرطان

آمار نشان داده زنانی که از داروهای خاص و ویتامین‌ها استفاده می‌کنند، 19 درصد بیشتر دچار سرطان سینه می‌گردند.

شاید برخی افراد تصور نمایند که خوردن برخی مکمل‌ها می‌تواند به سلامتی آنان کمک نماید، اما طبق تحقیقات و بررسی‌های انجام شده، برخی مکمل‌ها می‌توانند باعث سرطان شوند و رشد سرطان را بیشتر کنند. مختصر آنکه خوردن ویتامین‌ها می‌تواند سرطان را تشدید کند، پس در استفاده از آنها نهایت دقت را داشته باشید.

آمار نشان داده زنانی که از داروهای خاص و ویتامین‌ها استفاده می‌کنند، 19 درصد بیشتر دچار سرطان سینه می‌گردند. همچنین خوردن مکمل‌های فولات بیش از نیاز بدن می‌تواند عامل سرطان سینه در خانم‌ها بشود. در گزارشات آمده است، افرادی که بیشتر از سبزیجات و میوه‌جات استفاده کرده و بخش مهمی در رژیم روزانه خود را به مصرف سبزی‌ها و میوه‌جات اختصاص می‌دهند، کمتر به سرطان مبتلا می‌شوند. در نتیجه ویتامین و املاحی که دراثر خوردن میوه‌ها و سبزی‌ها به دست می‌آید بسیار موثرتر و مفیدتر از انواع مكملهای ویتامینی است که استفاده می‌شود.

در مطالعاتی که در سال 1994 انجام شده، مردان سیگاری که از مکمل بتاکاروتن استفاده می‌کردند 18 درصد بیشتر از مردانی که از بتاکاروتن استفاد نمی‌کردند دچار سرطان ریه شده بودند. افراد زیادی فکر می‌کنند که با خوردن انواع ویتامین‌ها و مکمل‌ها به سلامتی خود کمک می‌کنند در صورتی که کاملا نتیجه معکوس خواهند گرفت. این تحقیقات در انجمن سرطان‌شناسی آمریکا در سال 2015 بررسی و انتشار یافته است.

برچسب ها: داروی ضد سرطان، استفاده از مکمل، دارو و سرطان، ابتلا به سرطان، سرطانزا تعداد بازديد: 457 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز