Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 - 18:28

6
دی
خشکی چشم، مهمترین علامت کار زیاد با رایانه

خشکی چشم، مهمترین علامت کار زیاد با رایانه

خشکی چشم یکی از مهمترین علائم کار زیاد با رایانه است.

عصر ايران

 

 

مدیرعامل انجمن اپتومتری خراسان گفت: خشکی چشم یکی از مهمترین علائم کار زیاد با رایانه است.

محسن شاهپری افزود: هر فرد در حالت عادی باید بین 15 تا 20 بار در دقیقه پلک بزند اما هنگام کار با رایانه تعداد پلک زدن کاهش می یابد و به همین دلیل خشکی چشم ایجاد می شود.

وی گفت: کاربران رایانه باید بطور آگاهانه پلک زدنهای خود را افزایش دهند تا به میزان طبیعی 20 پلک در دقیقه برسد.

مدیرعامل انجمن اپتومتری خراسان استفاده از دارو، عینکهای آنتی رفلکس و یا عینکهایی با فیلترهای ویژه را از دیگر راهکارها برای کاربرانی دانست که زیاد دچار خشکی چشم می شوند.

وی ادامه داد: افرادی که بیش از دو ساعت در روز با رایانه، لپ تاپ و یا موبایل کار می کنند در معرض ابتلا به سندرم بینایی رایانه قرار دارند که خشکی چشم، سردرد و اختلالات تطابقی از علائم و عوارض آن است.

وی با اشاره به یکی از راهکارهای مهم پیشگیری از سندرم بینایی رایانه گفت: 'روش بیست، بیست، بیست' بهترین راهکار پیشگیری از عوارض چشمی کار زیاد با رایانه شناخته شده است.

مدیرعامل انجمن اپتومتری خراسان افزود: در این راهکار هر کاربر رایانه باید هر 20 دقیقه به مدت 20 ثانیه به فاصله شش متری خود نگاه کند.

بر اساس اطلاعات مرکز آمار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شمار کاربران رایانه در ایران از سال 1387 تاکنون از 20 به 56 درصد جمعیت کشور افزایش یافته است. 

 

برچسب ها: مضرات کار زیاد با رایانه، خشکی چشم با رایانه، پیشگیری از چشم درد، معایب کار با رایانه، زمان استفاده از رایانه تعداد بازديد: 438 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز