Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 22 اردیبهشت 1403 - 20:11

5
اسفند
شكلات و کاهش خطر سكته مغزی

شكلات و کاهش خطر سكته مغزی

محققان سوئدی با بررسی بیش از 37 هزار مرد طی یك دهه اظهار داشتند: مردانی كه روزانه شكلات مصرف می‌كنند 17 درصد كمتر از مردانی كه از خوردن آن امتناع می‌كنند با خطر سكته مغزی مواجه می‌شوند.

مطالعات دانشمندان سوئدی نشان می‌دهد مصرف شكلات خطر سكته مغزی در مردان را كاهش می‌دهد. 

به گزارش سرویس سلامت ایسنا، محققان سوئدی با بررسی بیش از 37 هزار مرد طی یك دهه اظهار داشتند: مردانی كه روزانه شكلات مصرف می‌كنند 17 درصد كمتر از مردانی كه از خوردن آن امتناع می‌كنند با خطر سكته مغزی مواجه می‌شوند. 

بنابر یافته‌های این مطالعه، شكلات به دلیل داشتن «فلاوونید» می‌تواند بر میزان فشار خون تاثیر گذاشته و خطر سكته مغزی را كاهش دهد. 

فلاوونید تركیبی است كه نقش مشابه آنتی اكسیدان‌ها دارد و بر میزان فشار خون و كلسترول فرد تاثیر مثبت دارد. سال گذشته نیز مطالعه‌ای در مورد اثرات مصرف شكلات و كاهش خطر سكته مغزی در زنان انجام شد كه چنین نتیجه مشابهی بدست آمد. 

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه تلگراف، محققان در این مطالعه عوامل دیگری همچون وزن داوطلبان، نوع رژیم غذایی و سبك زندگی‌شان را نیز تحت كنترل داشتند.

 

 

خبر گزاری ایسنا

 

برچسب ها: فواید شکلات، خواص شکلات، شكلات و کاهش خطر سكته مغزی، علل سکته مغزی، پیشگیری از سکته مغزی تعداد بازديد: 505 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز