Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 08:16

3
خرداد
انتخاب رشته تحصیلی مناسب

انتخاب رشته تحصیلی مناسب

دختری 17 ساله هستم كه رشته دبیرستانی‌ام ریاضی است و علاقه‌مند تحصیل در رشته مهندسی در دانشگاه هستم اما خانواده‌ام اصرار دارند تغییر رشته دهم و در رشته‌‌های علوم پزشكی مانند پزشكی، دندانپزشكی و داروسازی تحصیل كنم. به نظر شما چكار كنم؟ 

پاسخ ارائه شده توسط: ناصر مهران‌فرد؛ روانشناس بالينی؛ عضو هيات علمی دانشگاه و ركسانا خوشابی؛ كارشناس ارشد مشاوره بالينی

 

عواملی كه در زمینه ادامه تحصیل مهم‌اند عبارتند از علاقه شما به یك رشته و استعدادتان در آن رشته تحصیلی. وگرنه مانند بسیاری از دانشجویان یا فارغ‌التحصیلان دانشگاه می‌شوید كه رشته‌شان را دوست ندارند و نتوانسته‌اند در آن به موفقیت چشمگیری برسند و حتی در زمان اشتغال از رشته‌شان فراری هستند.

آنها هم دانشجویان بدی از كار در می‌آیند و هم كارمندان بدی! حتی من پزشكانی را سراغ دارم كه از حرفه‌شان منتفرند و ترجیح می‌دهند در فعالیت‌‌های آموزشی یا،.. مشغول باشند.

بنابراین بهترین كار برای شما این است كه به محل اشتغال مهندسان و پزشكان مراجعه كنید و شغل آنها را از نزدیك ببینید، همچنین باید استعداد و توانمندی و علاقه خود را بشناسید و از این نظر خودشناسی‌تان را با كمك یك مشاور تحصیلی بالا ببرید، تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشد، در نظر داشته باشید در صورت انتخاب رشته‌‌های مهندسی، رشته‌ای را انتخاب كنید كه از نظر بازار كار مناسب خانم‌‌ها باشد. 

تعداد بازديد: 1140 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سوالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز