Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 14:03

23
آذر
درمان وسواس فکری

درمان وسواس فکری

۲۲ ساله و مجرد هستم، از کودکی استرس و یک سال وسواس فکری داشتم. مدت ۳-‌۴ سال هست که سرترالین مصرف می‌کنم و خداروشکر مشکلم برطرف شده، فقط درحال حاضر هیچ انگیزه‌ای برای زندگی کردن ندارم و مدام می‌ترسم اتفاق بدی بیفتد به نوعی از روی اجبار و بی‌میل و رغبت زندگی می‌کنم، خیلی دوست دارم دیدم نسبت به زندگی تغییر کند و از زندگی لذت ببرم، آیا راه‌حلی هست که انجام بدم، شما چه توصیه‌ای دارید؟

پاسخ ارائه شده توسط: دکتر گیتا فقیهی، روانشناس
در خصوص حالتی که داشتید به نظر می‌رسد که در یک زیرساخت اضطرابی دچار حالاتی از افسردگی شده بودید که بصورت حالات وسواسی نمایان شده بود. هرچند این حالات برطرف شده است به نظر می‌رسد زمینه افسردگی شما کاملا برطرف نشده است. هم درمان دارویی کمک کننده هستند و هم اینکه نوعی روان درمانی به شما کمک خواهد کرد. درضمن لازم است تاکید کنم که این حالت بی‌تفاوتی یکی از عوارض سرترالین هم می‌تواند باشد. تمایز این دو از هم یعنی اینکه ناشی از عارضه سرترالین است یا بیماری زمینه‌ای فقط در مصاحبه بالینی مشخص می‌گردد.

تعداد بازديد: 696 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سؤالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز