Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 10:33

3
خرداد
ترس از آشکار شدن رابطه گذشته برای همسر

ترس از آشکار شدن رابطه گذشته برای همسر

مدتی است با آقایی نامزد كردم، در حالی كه قبلا شخص دیگری در زندگی‌ام بوده، می‌ترسم مجددا با او برخورد كنم و باز به او علاقمند شوم و یا اینكه ارتباط ما برای نامزدم آشكار شود... چه كنم؟  

پاسخ ارائه شده توسط: ناصر مهران‌فرد؛ روانشناس بالينی؛ عضو هيات علمی دانشگاه 

خواهر خوبم، صادقانه با خودت فكر كن كه آیا به نامزدت علاقه داری؟ آیا رابطه قبلی برایت كاملا تمام شده یا هنوز به آن می‌اندیشی؟

اگر از عشق گذشته فرار نكردی و برای جبران آن به نامزدت پاسخ مثبت نداده‌ای، احتمال علاقه مجدد به رابطه قبلی كم خواهد بود. مطمئنا نمی‌توان گذشته را از میان برد، اما می‌توان از نو شروع كرد. اگر آمادگی پذیرش تعهد به زندگی زناشویی را داری و عشق گذشته كاملا برایت تمام شده، از چیزی نترس؛ در غیر این صورت بیشتر تامل كن. پیشنهاد می‌كنم برای جلوگیری از مسائل اجتماعی بعدی. موضوع را به آهستگی با نامزدت در میان بگذار.

مطمئن باش كه عشق راستین با آگاهی از همه چیز- خوب یا بد- تو را انتخاب خواهد كرد و تو مجبور نخواهی بود كه لحظه‌های ناب زندگی را با ترس از فشار این راز از دست بدهی.

 

تعداد بازديد: 1189 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سوالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز