Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 11:49

23
بهمن
خانمی 29 ساله هستم که موهای کم پشتی دارم

خانمی 29 ساله هستم که موهای کم پشتی دارم

دکتر لادن گیاهی؛ متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی

سوال: خانمی 29 ساله هستم که موهای کم پشتی دارم و گاهی اوقات موهایم دچار ریزش می‌شود. سوالم این است که چه نوع مواد غذایی یا ویتامین‌هایی برای پرپشت شدن و جلوگیری از ریزش موها مناسب است.
پاسخ: دریافت کافی مواد معدنی چون روی و سلنیوم و ویتامین‌های گروه به ویژه 6 و 5 به همراه دریافت کافی پروتئین برای پیگیری از ریزش مو مفید است. خوردن ساندویچ تخم‌مرغ یا پنیر با نان سبوس به همراه جوانه‌ها برای صبحانه، استفاده از مغزدانه‌ها در میان‌وعده و سبوس‌های تخمیر شده توصیه می‌شود.

سوال: سرکه سیب سنتی بهتر است یا صنعتی؟
پاسخ: قطعاً سرکه خانگی بهتر از صنعتی است، البته به شرط بهداشتی بودن ظروف.

سوال: آیاخوردن سبزیجاتی نظیر کلم و کرفس ویا خوردن روغن تخم کدو برای پروستات مشکلی دارد ؟

پاسخ: خیر، مشکلی ندارد. این ترکیبات مفید هم هستند.

سوال: برای اهداء خون به مرکز انتقال خون کرمانشاه رفتم وبه من گفتند هموگولوبین خون شما پایین است و بعد 30 عدد قرص آهن به من دادند ومن با ویتامین سی 500 هر روز خوردم که متاسفانه دچار کاهش وزن شدید و بیماری شدم. الآن فری تین خونم 583.4 است لطفاً مرا راهنمایی کنید متشکرم.
پاسخ: دریافت آهن و ویتامین c باعث کاهش وزن نمی‌شود. مشکل جای دیگری است! شما باید از نظر تالاسمی مینور مورد بررسی قراربگیرید.

سوال: در کدام مواد غذایی کلاژن زیادی وجود دارد؟

پاسخ: آب قلم، اسپیرولینا (نوعی جلبک)، ماهی سفید، تخم‌مرغ، ژلاتین، سبزیجات برگ سبز، دانه کدو تنبل، توت‌ها، مرکبات و سیر.

تعداد بازديد: 480 تعداد نظرات: 1

نظرات

  • آب قلم اگر خود استخوان بدون مخلفات چربی داخلش باشه نمی دونم باز هم مفیده و دارای کلاژنه یا نه ؟؟ مثلا استخوان دنده که کاملا از گوشت و چربی تراشیده شده آیا خاصیت کلاژنش محفوظه ؟؟ روغن تخم کدو گفته اند برای جلوگیری از پروستات تازه خوبه .

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز