Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 08:27

23
بهمن
پرسش و پاسخ

پرسش و پاسخ

پسر بنده ۱۰ سال دارد و یکی دو بار چشمانش نیم ساعت بسته شد بعد یه درد نوبتی برای چشمانش می‌آمد و خطوط رنگی می بینه.

دکتر محمدحسین صالحی سورمقی؛ متخصص فارماکوگنوزی

سوال: پسر بنده ۱۰ سال دارد و یکی دو بار چشمانش نیم ساعت بسته شد بعد یه درد نوبتی برای چشمانش می‌آمد و خطوط رنگی می بینه. چشم پزشک‌ها مشکل خاصی رو تشخیص ندادند ولی دکتر مغز واعصاب تشخیص میگرن چشمی داده‌اند. بعد از مصرف داروها، درد به سمت چپ سینه آمده با شروع درد صدای ناله‌اش درمیاد. اکو ونوار قلبش هیچ مشکلی رو نشان نمی‌دهد.
داروها را خیلی وقته قطع کردیم ولی این درد وخطوط رنگی همچنان ادامه دارد داروهای تجویزی سرترالین ۵۰ فلوناریزین ۵ پرگابالین ۵۰ اندومتاسین بودند. به نظر شما آیا قطره هایپیران می‌توا ند خوب باشد یک دکتر می‌گوید میگرن چشمی داره یه دکتر می‌گوید استرس یکی می‌گوید کم خونی یکی می‌گوید عوارض داروها خلاصه خسته شدیم. خواهشا ما راهنمایی کنید.

پاسخ:با توجه به اینکه قطره هایپیران را می‌توان در کودکان هم مصرف نمود و در مشکلاتی که منشأ عصبی دارند تأثیر خوبی دارد و دارای عوارض جانبی نمی‌باشد، می‌توان آن‌را برای مدت حداقل دو ماه مصرف نمود. احتمال اثر مثبت و خوب بسیار است. در صورتی که اثرات مثبتی در این زمان ظاهر شد مصرف تا نتایج بهتر و کامل‌تر ادامه داده شود. هایپیران را می‌توان طولانی مدت مصرف کرد. میزان مصرف هم در این سن دو نوبت و هر نوبت بیست قطره در روز است و بهتر است در کمی آب و یا آبمیوه حل و میل گردد.

تعداد بازديد: 410 تعداد نظرات: 1

نظرات

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز