Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 14:59

10
اردیبهشت
داروهای ضد افسردگی

داروهای ضد افسردگی

سلام. اصولاً داروهای شیمیایی را نباید یک‌دفعه قطع کرد، چون پس از مدتی مصرف ایجاد وابستگی می‌کنند و باید آن‌ها را پس از بهبودی کامل کم‌کم و با یک مدت مثلاً چند هفته یا گاهی چندماهه قطع کرد.

با عرض سلام و تشکر. خواهر من حدود 8 ماه داروهای ضدافسردگی مصرف می‌کرد اما به علت عوارضی که داشتند آن‌ها را به یکباره قطع کرد و الان حالت عدم تمرکز و عدم تصمیم‌گیری شدید در ایشان دیده میشه و در انجام کارها خیلی کند شده و باوجوداینکه فوق‌العاده باهوش و موفق در تحصیل بوده، الان یادگیری کمی داره، به نظر شما داروی‌هایپیران کمکی به ایشان می کند؟ خیلی ممنون می‌شوم پاسخ بفرمایید.

دکتر محمدحسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی

سلام. اصولاً داروهای شیمیایی را نباید یک‌دفعه قطع کرد، چون پس از مدتی مصرف ایجاد وابستگی می‌کنند و باید آن‌ها را پس از بهبودی کامل کم‌کم و با یک مدت مثلاً چند هفته یا گاهی چندماهه قطع کرد و اما داروی هایپیران می‌تواند به ایشان کمک خوبی بکند، البته به‌شرط مصرف مرتب و لازم است بدانید که دیر اثر است و برای شروع اثر دو سه‌هفته‌ای زمان نیاز دارد و اثر آن کم‌کم زیاد می‌شود و پس از دو ماه به حداکثر می‌رسد.

باید آن را آن‌قدر ادامه داد تا همه عوارض رفع شوند و پس‌ازآن حداقل سه ماه مصرف دارو را ادامه دهند تا عوارض برگشت نکند.

مصرف هایپیران گاهی تا چندین ماه ممکن است نیاز به ادامه داشته باشد.

 

تعداد بازديد: 380 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مشاوره چیست؟

فیلم روز
تصویر روز