Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - 21:54

23
آبان
سرشیر | خواص و مضرات سرشير

سرشیر | خواص و مضرات سرشير

خوردن سرشير يا سرماست چه مزايا يا مضراتی دارد؟ با تشكر

پاسخ ارائه شده توسط: دنیای تغذیه

با سلام ، از آنجا که چربی سبک بوده و به مرور بر روی شیر جمع می‌شود، معمولا سرشیر مقدار فراوانی از چربی شیر را در خود جای می‌دهد. مسلما خوردن این چربی بدفعات، موجب افزایش دریافت انرژی و در نتیجه تجمع چربی در بدن مصرف کننده خواهد شد. یادآوری می‌شود که چربی لبنیات دارای مقداری اسیدهای چرب اشباع شده است که مصرف زیاد آن در دراز مدت منجر به رسوب چربی در اطراف رگ‌ها خواهد شد. از طرف دیگر، بعلت داشتن مقداری کلسترول، به مرور دیواره رگ‌ها لطمه خواهد دید.

 

همچنین ببینید: خرید کتاب غذاهای شفابخش (کلیک کنید)

 

 

لذا مصرف دیر به دیر چنین فرآورده‌هایی قابل قبول است؛ ولی مصرف زیاد آنها قابل توصیه نیست. نکته مهم دیگر این است که اگر شیر نجوشیده بوده و یا پس از پاستوریزاسیون یا جوشاندن در ظروف آلوده یا در معرض آلودگی قرار داشته باشد، مصرف سرشیر آن می‌تواند بسیار خطرناک باشد و به مسموم شدن مصرف کننده بینجامد. مصرف خامه که از شیر پاستوریزه یا استریل گرفته می‌شود، بر مصرف سرشیر حاصل از شیر مشکوک قطعا ارجحیت خواهد داشت

تعداد بازديد: 45327 تعداد نظرات: 16

نظرات

  • از خواص سرشیر روی زندگی آنلاین ومشاوره تغذیه خیلی متشکرم
  • با سلا خدمت سرور گرامی مرسی از مطالب مفیدتون
  • سلام،ببخشید گذاشتن سرشیر روی پوست باعث جوش زدن میشه??
    • پاسخ دکتر محمدعلی نیلفروش‌زاده؛ متخصص پوست، مو و زیبایی: قاعدتا هر چیز چربی که بر روی پوست قرار بگیرد، می‌تواند باعث شود که چربی جذب پوست شود و باعث جوش گردد، خصوصا در افرادی که مستعد هستند.
  • میشه کالری یک قاشق سرشیرو بگید یا در۱۰۰ گرم سرشیر....ممنون
    • پاسخ بهناز عباسی‌مقدم؛ کارشناس ارشد تغذیه: 1 قاشق غذاخوری سرصاف سرشیر (15 گرم)= 45 کالری، 100 گرم سرشیر= 280 کالری، 1 قاشق مرباخوری کره= 45 کالری، 1 قاشق غذاخوری کره= 100 کالری.
  • مختصر و مفید واقعا عاای بود
  • با سلام
    آیا مصرف شیرگاومیش بهمراه سرشیر آن هر روز ، برای فرد ورزشکار هم مشکل دارد ؟
    بنده روزی 2 ساعت تمرین سخت و سنگین انجام میدهم (بدنسازی و هوازی) از طرفی علاقه بسیار زیادی هم به چربی های طبیعی ( مثل سرشیر ، روغن حیوانی ، دنبه گوسفند) دارم و میشه گفت هر روز سرشیر و عسل و ... میل میکنم .
    لطفا راهنمایی کنید آیا مورادی که شما ذکر نمودین برای همه افراد هست یا افراد ورزشکار مستثنی هستند ؟
    با تشکر
  • با سلام . به گزارش جام جم آنلاین، یافته های محققان دانشگاه وسترن کانادا نشان می دهد لاکتوباسیلوس‌ و استرپتوکوک، از جمله باکتری های تقویت کننده سلامت، بیش از باکتری های سرطانی در سینه های سالم وجود دارند. هر دو گروه دارای ویژگی های ضدسرطانی هستند. گروگر رید، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «تحقیقات ما نشان می دهد زنان، و بخصوص آنهایی که در معرض خطر سرطان سینه هستند، باید برای افزایش نسبت باکتری های سالم درون سینه شان، پروبیوتیک لاکتوباسیلوس‌ مصرف کنند.» بالعکس در زنان مبتلا به سرطان سینه مشاهده شد میزان اشریشیا کولی و استافیلوکوک اپیدرمیدیس که باکتری های مضر محسوب می شوند، بالاست. این باکتری ها موجب تجزیه دورشته ای در DNA می شوند. این آسیب به DNA می تواند منجر به ابتلا به سرطان شود. از اینرو محققان ادعا می کنند مصرف پروبیوتیک های نظیر سرشیر به حفاظت از زنان در مقابل سرطان سینه کمک می کند. به گفته محققان پروبیوتیک ها موجب تولید آنتی اکسیدان های می شوند که گونه های اکسیژن واکنشی را که موجب اسیب به DNA و در نهایت ابتلا به سرطان می شود، را خنثی می سازد.
  • سلام من ماه دوم بارداری هستم،خوردن سرشیر محلی ضرر دارد؟؟؟؟ممنون از شما
    • پاسخ دکتر مریم خادم؛ متخصص زنان، زایمان و نازایی: بله. ممكن است شير را بخوبى نجوشانده باشند و لذا احتمال ابتلاى مادر به تب مالت وجود دارد و لذا مصرف فرآورده‌هاى لبنى محلى در باردارى ممنوع است.
  • فقط آب موند اون هم دیر دیر مصرف شود خوبه.

شما هم می توانید سؤالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز