Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 02:18

16
آبان
مشکل اضافه وزن

مشکل اضافه وزن

با سلام 
مراجعه کننده ای دارم که به سختی وزن کم می کند ، دختر خانم 16 ساله با وزن 84 کیلو ، برای اولین بار رژیم کاهش وزن را تجربه کرده اند ، چکاپ کامل شده اند و هیچ مشکلی ندارند. در یک دوره 5 ماهه 5 کیلو کاهش وزن داشته اند، باوجود رضایت خودم و خاطر نشان کردن وضعیت رشدشان ولی مراجعه کننده از این کاهش وزن اصلا راضی نیست ، حتی با وجود مصرف یک هفته اسلیم لست هیچ کاهش وزنی مشاهده نشد و همجنین کاهش سایز بسختی کاهش وزن است.حداقل انرژی در نظر گرفته شده 1400 کالری و رژِیم 2000 کالری با پروتئین بالا را نیز تجویز شد
لطفا راهنماییم کنید.با تشکر از محبتتان

پاسخ ارائه شده توسط: دنیای تغذیه

با سلام، به گفته دكتر فرزاد شيدفر ،یکی از تجربیات عمومی که در رژیم‌های کاهش وزن رایج است، اثرPlateau است که علیرغم رژیم کاهش وزن، تغییری در وزن فرد در کوتاه‌مدت ایجاد نمیشود و در نهایت کاهش وزن متوقفمیشود که دلیل اصلی آن کاهش میزان چربی در سلول‌های چربی یا آدیپوسیت‌ها و همچنین کاهش توده عضلانی است که برای حمایت از توده چربی اضافی ایجاد گردیده بود. چون این توده عضلانی در ارتباط با افزایش میزان متابولیسم است، بنابراین در اثر رژیم‌های کاهش وزن و کاهش این توده عضلانی، میزان متابولیسم استراحت نیز کاهش مییابد.

کاهش میزان متابولیسم استراحت به میزان 15 درصد در دو هفته اول به‌منزله تطابق یا سازش با این وزن کاهش یافته است. عوامل دیگری مثل کاهش اثر گرمازایی غذا نیز در ایجاد این تطابق یا عدم تغییر وزن تاثیر دارد. بهترین روش در این مرحله افزایش فعالیت فیزیکی بطور منسجم و تغییر دریافت غذایی است، پس بهتر است که انرژی دریافتی را کاهش داده، یعنی در مورد این خانم انرژی رژیم غذایی را از 1400 به 1200 کاهش داد وافزایش فعالیت فیزیکی منظم و منسجم را پیشنهاد داد.

تعداد بازديد: 489 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سؤالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز