Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 21:13

16
آبان
طب سنتی و روش های تقويت حافظه

طب سنتی و روش های تقويت حافظه

با سلام، لطفاً در مورد طب سنتی مناسب برای افزایش حافظه مطالبی را بیان بفرمایید

پاسخ ارائه شده توسط: دنیای تغذیه

با سلام ، بهتر است برای تقویت حافظه ابتدا تغذیه خود را سالم نمایید. بخصوص روغن‌های ناسالم از رژیم حذف شده و تركیبات دارای افزودنی در حداقل مقدار ممكن مصرف شوند. از روغن كنجد یا روغن ارده در غذاهای‌تان استفاده كنید. ارده را به اشكال مختلف مثل حلوا ارده، ارده‌شیره و عسل و ارده میل كنید. پنیر را بدون گردو میل نكنید. ناشتا مقداری (یك مشت) مویز میل كنید. از مواد بلغم‌زا كمتر استفاده نمایید (یا حداقل به همراه مصلح میل كنید)، مثل برنج، خیار، ماست، آب یخ، نوشیدنی‌های آماده، بادمجان و كله‌پاچه). هر روز نیم ساعت كندر بجوید. 50 گرم سیاهدانه را كوبیده و با عسل مخلوط كنید.

دمكرده گیاهی اسطوخودوس و افتیمون مؤثر است. مصرف 3 تا 20 عدد بادام به مدت 40 روز مفید است (شب‌ها به آرامی جویده شود). مصرف بادام برای افزایش حافظه و حفظ و بقای مغز مفید است. مصرف روزانه 30 تا 60 گرم ماهی یا معادل آن روغن ماهی به خاطر دارا بودن اسیدهای چرب امگا – 3 باعث سرعت انتقال پیام عصبی در سلول‌های مغزی شده و به بهبود حافظه كمك می‌كند. انواع چای سبز نیز برای حافظه مفیدند، چون حاوی آنتی‌اكسیدان هستند..

تعداد بازديد: 574 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سؤالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز