Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 05:45

9
آبان
چاقی قبل زايمان

چاقی قبل زايمان

 باسلام و خسته نباشید،

من در حال حاضر در هفته 33 بارداری هستم و وزن قبل از بارداری من 53 كیلوگرم و قدم 55 بوده و در حال حاضر وزنم به 63 كیلوگرم رسیده است، یعنی طی هفته‌های گذشته هفته‌ای یك كیلوگرم وزن گرفته‌ام كه پزشك ام معتقد است وزنم زیاد شده.

لطفا مرا راهنمایی كنید كه چه میزان مواد غذایی و به چه میزان مصرف كنم كه هم وزن خودم زیاد بالا نرود و هم فرزندم خوب وزن بگیرد و اینكه آیا در صورت اضافه وزن به همین منوال آیا ممكن است كودكم كم وزن به دنیا بیاید؟

پاسخ ارائه شده توسط: دنیای تغذیه

با سلام به شما مادر گرامی، علت اضافه وزن شما، یا كمی فعالیت بدنی و یا مصرف بیش از نیاز مواد غذایی و یا هر دو است. خود شما بیش از هر فرد دیگری بهتر می‌توانید تشخیص بدهید كه كدامیك از این عوامل بیشتر باعث اضافه وزن شما شده و از این طریق می‌توانید مشكل را حل كنید. سعی كنید میوه و سبزی بیشتر مصرف كنید و مهم‌تر آنكه میوه و سبزی و سالاد را نیم ساعت قبل از نهار و شام مصرف كنید تا به كاهش اشتها و كم كردن مصرف غذا موقع ناهار و شام هم كمك كند. نگران نباشید اضافه وزن شما باعث كمی وزن جنین نمی‌شود، ولی برای متوقف كردن وزن گیری خودتان تا هفته 38 بارداری بهتر است زیر نظر یك متخصص تغذیه قرار بگیرید.

تعداد بازديد: 581 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سؤالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز