Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 14:02

7
آبان
HDL کلسترول و روش ‏های افزایش آن

HDL کلسترول و روش ‏های افزایش آن

دلیل اینكه ورزش در كاهش تری گلیسیرید و افزایش HDL موثر است، ولی در كاهش LDL تاثیری ندارد چیست؟

پاسخ ارائه شده توسط: دنیای تغذیه

با سلام ، اختلالات متابولیک در انسان می تواند به دلایل متفاوتی اتفاق افتد که شایع ترین علل آن در حال حاضر پیروی از الگوی خوراکی ناسالم، کاهش فعالیت فیزیکی و ورزش و مصرف دخانیات است. مطالعات جدید نشان داده اند که برای تصحیح این اختلالات کارا ترین روش، پیروی از رژیم خوراکی کم کالری (رژیم کاهش وزن در افراد چاق و دچار اضافه وزن) همراه با برنامه ورزشی منظم و روزانه و ترک مصرف دخانیات است و رژیم خوراکی یا ورزش به تنهایی اثر چندانی در کنترل این مشکل ندارند.

بنابراین، در بیشتر موارد انجام اقدامات یاد شده بطور منظم نه تنها بر کاهش تری گلیسیرید و افزایش HDL موثر است بلکه اثر قابل توجه بر کاهش کلسترول و LDL نیز دارد. بنابراین، همانگونه که ذکر شد پیروی از رژیم خوراکی یا ورزش به تنهایی اثر چندان موثر و پایداری بر اختلالات متابولیک نخواهد داشت. تنها در درصد بسیار خاصی از افراد، افزایش طیف چربی های خون دلایل ژنتیکی و وراثتی دارد که کنترل اختلالات چربی و متابولیک را دشوار می کند و این افراد بر اساس شرایط فردی نیاز به درمان‌های پزشکی خاص دارند.

تعداد بازديد: 531 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سؤالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز