Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 21:54

30
مهر
كپسول‌های امگا 3 و افزایش وزن

كپسول‌های امگا 3 و افزایش وزن

آيا كپسول‌های امگا – 3 موجب چاقی می شوند؟

پاسخ ارائه شده توسط: دنياي تغذيه

با سلام، چاق شدن به دریافت انرژی بیش از حد نیاز، از طریق بیش‌خواری و یا کم تحرکی و یا هردوی آنها مربوط است، لذا خوردن غذاهای شیرین و چرب یکی از راه هایی است که به این مسأله دامن می زند. اسیدهای چرب امگا-3 برای سلامتی بدن مفید هستند و درباره اهمیت این مواد در پیشگیری از بیماری‌های قلبی-عروقی، سرطان و بیماری‌های دژنراتیو و همچنین جلوگیری از پیری زودرس بدن، اطلاعات فراوانی در اختیار است. این گونه اسیدهای چرب حتی از بیماری‌های روانی از قبیل افسردگی نیز پیشگیری می‌کنند.

امروزه معتقدند که افراد مبتلا به MS (که خود یک بیماری عصبی و آزار دهنده است)، نیز باید به مقدار مناسب از این گونه اسیدهای چرب مصرف کنند. با این وجود، از آنجا که این اسیدهای چرب موجب کاهش توان انعقاد خون می‌شوند، مصرف آنها در کسانی که احتمال خونریزی دارند، در کودکان و در کسانی که رقت خون دارند، بایستی توام با احتیاط باشد. با توجه به اینکه کپسول های امگا-3 موجود در داروخانه‌ها از چند گرم تجاوز نمی کنند، احتمال ایجاد چاقی و یا دامن زدن به اضافه وزن وجود ندارد. در واقع، این مقدار اندک از چربی نمی تواند بار انرژیتیک زیادی را به بدن تحمیل کند. با این حال، مصرف آن در افراد باید طبق نیاز و براساس توصیه متخصص تغذیه باشد تا خدای ناکرده منجر به لطمه به بدن نگرد

تعداد بازديد: 16586 تعداد نظرات: 6

نظرات

  • با سلام.بنده ديابت نوع دو دارم وسنم 41 سال هست و دو سال ديابتي شدم همزمان ارتريت روماتوييد گرفتم ميخواستم سوال كنم كپسول امگا 3 براي من ضرر ندارد بخاطر ديابتم.با تشكر
    • پاسخ دکتر پیام فرح‌بخش؛ متخصص تغذیه: کپسول روغن ماهی که حاوی امگا-3 است، موجب بالا رفتن هورمونی در جریان خون می‌شود که آدیپونکتین نام دارد. این هورمون در کنترل قند خون و پیشگیری از حوادث قلبی و عروقی که در بیماران دیابتی شایع‌تر است نقش موثری دارد، لذا بیماران دیابتی اگر چه با دریافت امگا-3 شاهد کاهش قند خون واضح نیستند، ولی عوارض قلبی و عروقی کمتری خواهند داشت. از طرف دیگر امگا-3 منجر به کاهش تری‌گلیسرید خون هم می‌شود و همچنین چون یک ماده ضد‌التهابی است، به کاهش علائم آرتریت‌روماتویید هم کمک خواهد کرد، بنابراین به شما توصیه می‌کنم بدون نگرانی از این مکمل به صورت روزانه استفاده نمایید.
  • با سلام خدمت دكتر فرح بخش ممنونم از راهنماييتان
  • اخرش متوجه‌نشدم چاق میکنه امگا۳یا نمیکنه
    • دکتر لادن گیاهی؛ متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی: خیر، کپسول امگا 3 چاق نمی کند.
      آدرس اینستاگرام دکتر لادن گیاهی: dr.ladangiahi
  • سلام. برای چاق شدن بدن و صورت چه قرصی پیشنهاد میکنید؟ من یکساله هرکار میکنم چاق نمیشم فقط یک کیلو به وزنم اضافه شده.

شما هم می توانید سؤالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز