Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 04:48

30
مهر
رفع لاغری صورت

رفع لاغری صورت

با سلام، لطفا بفرماييد اگر بخواهم فقط صورتم چاق‌تر ديده شود، چه بايد بكنم و آيا مصرف غذاهای خاصی به چاق‌تر به نظر رسيدن صورت كمک می كنند؟

پاسخ ارائه شده توسط: دنياي تغذيه

با سلام، در پاسخ به سوال جنابعالی بطور قاطع به اطلاع‌تان می‌رسانم تا این تاریخ دارو یا روشی ابداع نگردیده كه بطور موضعی اندام‌های مختلف بدن را چاق یا لاغر نماید. طبیعتاً هیچ غذای خاصی نیز در این امر مؤثر نمی‌باشد. انرژی دریافتی از درشت‌مغذی‌ها از سه گروه اصلی (پروتئین‌ها، چربی‌ها و قندها) تأمین می‌گردد و اگر دوران رشد سپری شده باشد تا زمانی كه دریافت و مصرف انرژی در حالت تعادل و بالانس باشد در افرادی كه به هیچ عامل بیماری‌زای عفونی و متابولیكی مبتلا نمی‌باشند، وزن می‌تواند مدت‌های طولانی ثابت بماند،

بنابراین: الف- اگر سركار لاغرتر از حد متعادل می‌باشید، با بهبود كیفیت و افزایش تدریجی كمیت غذای روزمره‌تان در چارچوب اشتهای فعلی و افزایش دفعات تغذیه بتدریج وزن خواهید گرفت و چهره شما نیز تغییر خواهد كرد، گرچه در حال حاضر نیز آن طوری كه تصور می‌كنید و موضوع را برای خود بزرگ نموده‌اید، نیست.

ب- مبادا در این راستا از دارو یا كپسول‌های دست‌ساز عطاری‌ها یا افراد غیرمتخصص و متعهد جهت سرعت بخشیدن به افزایش وزن و تغییر چهره‌تان استفاده نمایید، چرا كه این تغییرات ظاهری به علت انباشتگی آب میان بافتی، ناشی از داروی بكار برده شده بوده و با قطع آن تغییرات ایجاد شده به سرعت زایل گردیده و عوارض متعدد جانبی آن پایدار خواهد ماند. ج- اگر عدم تناسب چهره شما با هیكل‌تان ناشی از فرم بدنی‌تان باشد كه اصطلاحاً فرم گلابی نامیده می‌شود این موضوع یك الگوی سرشتی می‌باشد كه سایز پایین‌تنه متفاوت‌تر از بالا تنه بوده و این گونه افراد علاوه بر بالاتنه ظریف‌تر دارای صورت و چهره لاغرتر و باریك‌تر می‌باشند. در این صورت باید از افزایش خزنده وزن‌تان با پیروی از یك رژیم غذایی متعادل، متنوع و متناسب (با سن و وضعیت فیزیولوژیكی‌تان) جلوگیری نمایید، چرا كه هر چه به وزن فعلی‌تان بیشتر افزود‌ه شود، عدم تناسب بالاتنه و چهره‌ با پایین‌تنه با نمود بیشتری تجلی پیدا می‌نماید و به چشم می‌آید.

د- در خاتمه توصیه نهایی بنده برای شخص شما و سایر علاقه‌مندان به مطالب دنیای تغذیه این است كه با تغذیه روزمره متناسب با سن، جنس و وضعیت فیزیولوژیكی، و تعادل در تأمین انواع ریزمغذی‌های پنجاه‌گانه و ایجاد تنوع در مواد غذایی مصرفی روزانه با ایجاد تنوع و عدم حذف این یا آن گروه اصلی و حتی بهره‌گیری از انواع متنوع مواد غذایی تشكیل دهنده در گروه‌های مختلف هرم غذایی شما قادر خواهید شد قسمت اعظم نیازهای میلیاردها سلول را به انرژی، پروتئین و ریزمغذی‌ها فراهم سازید. البته نوشیدن آب كافی حتی بدون احساس تشنگی و انجام یك برنامه منظم پیاده‌روی یا ورزش‌های سبك نیز تناسب اندام و جذابیت چهره را موجب گردیده و در صورت عدم تغییر روش تغذیه و نقش زندگی این دستاورد برای مدت طولانی حفظ خواهد شد.

تعداد بازديد: 576 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سؤالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز