Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 20:41

25
مهر
خواص و مضرات نسكافه

خواص و مضرات نسكافه

با سلام، لطفا در مورد نسكافه و تفاوت آن با قهوه توضيح دهيد و بفرماييد خواص و مضرات نسكافه چيست؟

پاسخ ارائه شده توسط: دنیای تغذیه

با سلام و تشكر از شما، قهوه خشك، شكل برشته و ساییده میوه لوبیا مانند درختی است كه در اصل بوم ی مناطق استوایی آفریقا می‌باشد، زیرا بومیان آفریقا از قدیم دانه‌های برشته قهوه را می‌جویدند و می‌خوردند. قهوه بر خلاف چای نیاز به دم كردن ندارد، چون ماده عطری و موثر آن بلافاصله بعد از تماس با آب جوش آزاد می‌شود. در نیمه دوم قرن بیستم انواع قهوه فوری نیز در بازار اروپا و آمریكا عرضه شد. این قهوه در واقع شیره تبخیر شده قهوه صاف و عصاره دانه قهوه است كه نیازی به قهوه جوش ندارد. علت اصطلاح «نسكافه» میان علاقه‌مندان به نوشیدن قهوه فوری به دلیل نام شركتی كه اولین بار قهوه فوری را وارد بازار جهانی كرد رواج یافت.

این نوع قهوه در ابتدا مخالفان جدی داشت، چون قهوه نوشان حرفه‌ای معتقد بودند طعم آن در بسته‌بندی فوری از دست می‌رود، اما امروزه با پیشرفت فن‌آوری تولید قهوه فوری، فاصله كیفیت این دو نوع قهوه از بین رفته است. كافئین موجود در قهوه در طولانی‌مدت و بر اثر استفاده بی‌رویه می‌تواند اعتیادآور و مضر باشد، اما چون این نوع اعتیاد زیان‌آور نیست مصرف آن در میان مردم همچنان رواج دارد. یك فنجان قهوه حدود 150 سی‌سی كافئین دارد، در حالی كه میزان كافئین در نسكافه حدود 30 تا120 سی‌سی (میانگین 75 سی‌سی) است.

امروزه پژوهشگران در مورد قهوه نظریات مختلفی دارند. گروهی به این نتیجه رسیده‌اند كه قهوه باعث تحریك بیماران می‌شود و حتی بعضی‌ها قهوه را سرطانزا می‌دانند، اما در سال 1998 یك نشریه پزشكی مدعی شد كه قهوه با تحت تاثیر قرار دادن سلول‌های سرطانی باعث توقف رشد این سلول‌ها می‌شود و علاوه بر آن بر تیزهوشی و آرامش افراد می‌افزاید. بهترین راه، اعتدال در مصرف آن است و به خصوص افرادی كه از فشار خون و تپش قلب رنج می‌برند و خانم‌های باردار بهتر است در مصرف آن زیاده‌روی نكنند.

تعداد بازديد: 1199 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سؤالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز