Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 17:37

25
مهر
انرژی در بدن انسان

انرژی در بدن انسان

تولید انرژی در بدن انسان در شرایط کمبود غذا به چه نحو است؟ آیاابتدا سلولهای چربی یا ماهیچه ای می سوزند و این موضوع در همه به یک شکل است ویا در شرایط خاص و برای افراد متفاوت فرق دارد؟

پاسخ ارائه شده توسط: دنیای تغذیه

تامین سوخت متابولیک بدن از مکانیسم مشابهی تبعیت می‌کند. به این معنا که بدن در ساعات ابتدایی بی‌غذایی (حدود 8 ساعت) از سوخت قابل دسترس یعنی گلوکز استفاده می‌کند که عمدتا از گلیکوژن ذخیره در کبد تامین می‌شود. پس از آن بدن بیشتر به ذخایر چربی (موجود در بافت آدیپوز) روی می‌آورد،

البته بدن از پروتئین‌ها نیز استفاده می‌کند، اما به زودی مصرف آنها را پایین می‌آورد، زیرا این کار مقرون به صرفه نیست. این مرحله تا حدود 48 ساعت طول می‌کشد. پس از آن کبد از چربی‌های آزاد شده در خون ترکیبات کتونی (ستونی) می‌سازد که سوخت اصلی مغز و عضلات را در حالات گرسنگی پیشرفته تامین می‌کنند. تفاوت‌های فردی در اشخاص سالم در میزان ذخایر مواد انرژی‌زای یاد شده و نه در مسیر‌های متابولیک است.

تعداد بازديد: 556 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سؤالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز