Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 04:56

19
مهر
مصرف ماهی ماکرول

مصرف ماهی ماکرول

باسلام و آرزوی توفیق روز افزون برای شما و همکاران محترمتان ، درمجله تغذیه شماره 121 درصفحه 31 ماهی ماکرول را در لیست غذاهای سرشار از ویتامین D معرفی نموده اید و در صفحه 33 همین شماره نوشته اید از ماهی های دارای جیوه بالا مانند ماکرول دوری کنید. باتوجه به تناقضی که دراین بین وجود دارد چه راهکار مناسبی را پیشنهاد می دهید ؟ مصرف ماهی ماکرول به دلیل وجود ویتامین D یاعدم مصرف آن بدلیل وجود جیوه ؟ سپاسگزارم .

پاسخ ارائه شده توسط: دنیای تغذیه

 با سلام، امروزه تمام ماهی‌ها به درجاتی جیوه دارند. ماهی‌های گیاهخوار به مقدار كمتر و ماهی‌های گوشتخوار به مقدار بیشتر. امروزه سازمان‌های جهانی مثل FDA به افراد باردار توصیه می‌كنند ماهی‌های حاوی جیوه بالا از قبیل كوسه‌ماهی،‌ ماهی تن و ... را گاه به گاه یعنی 2 تا 3 دفعه در ماه مصرف نمایند كه ماهی ماكرل جزء آنها نیست و مقدار متوسطی جیوه دارد، حتی افراد عادی هم می‌توانند هفته‌ای 2 بار از ماهی‌های حاوی جیوه بالا استفاده نمایند،‌ البته لازم به ذكر است كه ماهی ماكرل یك ماهی كمیاب در ایران است. همچنین باید گفت جیوه فقط در ماهی وجود ندارد، ‌بلكه گیاهان آلوده شده با آب‌های شهری و نیز استخوان‌های ماهی پودر شده در غذای مرغ هم حاوی جیوه هستند. 

 

تعداد بازديد: 1091 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سؤالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز