Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 04:13

18
مهر
استفاده از ظروف یکبار مصرف

استفاده از ظروف یکبار مصرف

با سلام وخسته نباشید، درنشریه دنیای تغذیه شماره111،مطلب (راهنمای خرید مواد غذائی در رمضان) نویسنده جناب آقای دکتر پیمان غلام نژاد،در خصوص ظروف مخصوص غذاهای گرم در پاراگراف ( خرید آش)به ظروف پلی استایرن اشاره نموده اند در حالیکه طبق آخرین دستورالعمل های وزارت بهداشت ودرمان هیچکدام از ظروف پلی استایرن برای غذای گرم مناسب نمی باشد وبر استفاده از ظروف گیاهی بر پایه سلولزی تاکید میگردد. لذا با توجه به اینکه نشریه دنیای تغذیه جزء نشریات به روز بوده وآخرین مطالب علمی را ارائه مینماید، از مدیریت محترم نشریه تقاضامندم که مورد مذکور اصلاح وبه اطلاع خوانندگان دنیای تغذیه برسد. با تشکر

پاسخ ارائه شده توسط: دنیای تغذیه

 با سلام و تشكر از توجه و دقت نظر شما به ماهنامه دنیای تغذیه؛ پاسخ دكتر پیمان غلام‌نژاد به شما: به منظور نگهداری کوتاه مدت مواد غذایی، حمل مواد غذایی تا منزل، توزیع و پخش غذای نذری از ظروف یکبار مصرف استفاده می‌شود. طبق توصیه وزارت بهداشت ظروف یکبار مصرف گیاهی (بر پایه نشاسته ذرت) که به تازگی در کشور تولید شده و دارای مجوز قانونی از وزارت بهداشت می‌باشند، به دلیل طبیعی بودن پلیمرهای آن ، زیست‌تجزیه‌پذیر بوده و باعث تخریب محیط زیست نمی‌شوند.

لازم به ذکر است که هم‌اکنون تعداد زیادی از ظروف یکبار مصرف موجود در بازار بر پایه گیاهی نیستند و حتی بعضی از آنها دارای پروانه ساخت از وزارت بهداشت نمی‌باشند. به عبارت دیگر بصورت غیرقانونی در کارگاه‌های غیرمجاز تولید می‌شوند. از طرف دیگر بسیاری از توزیع کنندگان مواد غذایی از جمله نذری بدلیل هزینه کمتر از این نوع ظروف بجای گیاهی استفاده می‌کنند، بنابراین اگر به ظروف یکبار مصرف گیاهی (بر پایه نشاسته ذرت) دارای مجوز قانونی از وزارت بهداشت دسترسی دارید،

حتما از آن استفاده نمایید، ولی در مواردی که مجبور به استفاده از ظروف غیر گیاهی می‌باشید، توجه نمایید که ظروف و لیوان‌های شفاف فقط مخصوص مواد غذایی و نوشیدنی سرد می‌باشند و ریختن مواد غذایی داغ و چرب در این ظروف سبب آزاد شدن ترکیبات مضر و تهدید سلامتی مصرف کننده می‌شود.

 

تعداد بازديد: 509 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سؤالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز