Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 21:07

10
مهر
یک پویش مهم درباره شایع‌ترین سرطان زنان

یک پویش مهم درباره شایع‌ترین سرطان زنان

پویش پیشگیری از سرطان پستان، ۹ مهر تا ۹ آبان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، سلامت زنان و به ویژه مادران از مفاهیم زیر بنایی در توسعه است. زنان حدود نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند و نه تنها مسئول سلامت خود هستند بلکه بیشترین مراقبت‌ها را برای بهداشت خانواده انجام می‌دهند. به این ترتیب وضعیت سلامت زنان تأثیر به سزایی بر سلامت فرزندان، خانواده و جامعه پیرامون آنها دارد و چنانچه این موضوع نادیده گرفته شود، سلامتی خانواده و جامعه نیز دچار آسیب خواهد شد

از سال ۱۹۸۵ میلادی، ماه اکتبر به عنوان ماه جهانی اطلاع‌ رسانی درباره سرطان پستان انتخاب شده است. در طول این ماه در بیشتر کشورهای جهان، توسط نهاد های ملی و بین المللی، تلاش‌های زیادی برای بالا بردن سطح آگاهی زنان و همچنین مردان پیرامون سرطان پستان و جلب حمایت نهادهای دولتی و غیردولتی برای اقدام در زمینه کنترل سرطان پستان صورت می‌گیرد.

فعالیت‌هایی از این دست، سبب شده است که با افزایش آگاهی مردم و جلب حمایت سیاستگذاران سلامت، اقدامات پیشگیرانه و تشخیص زودهنگام توسعه یابد و شیب مرگ و میر ناشی از این بیماری در بسیاری از کشورهای توسعه یافته، به سمت پایین برود. مسیری که کشورهای در حال توسعه از جمله ایران نیز می توانند طی کنند.

در همین راستا پویش پیشگیری از سرطان پستان، ۹ مهر تا ۹ آبان برگزار می‌شود. هدف این پویش افزایش آگاهی و اطلاع رسانی در خصوص اهمیت سرطان پستان، راه های پیشگیری و تشخیص زودهنگام آن است.

بیشتربخوانید:

نسخه تغذیه برای پیشگیری و کنترل سرطان پوست

یک پویش مهم درباره شایع‌ترین سرطان زنان/ هر بیست دقیقه یک زن ایرانی دچار این سرطان می‌شود

اهمیت سرطان پستان چیست؟

سرطان پستان شایع ترین سرطان در بین زنان در دنیا ست.

در ایران و جهان از هر چهار زن مبتلا به سرطان، یک نفر سرطان پستان دارد.

به طور متوسط در هر بیست دقیقه یک زن ایرانی دچار سرطان پستان می شود.

سرطان پستان شایع ترین علت مرگ ناشی از سرطان در زنان ایرانی نیز هست.

اگر سرطان پستان در مراحل ابتدایی شناسایی شود قابل درمان است و شانس بقای بسیار بالایی دارد.

درمان سرطان پستان در مراحل پیشرفته با توجه به شیوع قابل ملاحظه آن، بار اقتصادی زیادی را برای کشورها دارد و در کشورهایی همانند ایران که با محدودیت منابع مالی، امکانات، دارو و تجهیزات روبرو هستند، باعث ایجاد نابرابری در دریافت خدمات، فشار اقتصادی زیاد به بیماران و در نتیجه رها کردن درمان می شود.

بیشتربخوانید:

زگیل تناسلی تهدید جدی سلامت جامعه جوان

یک پویش مهم درباره شایع‌ترین سرطان زنان/ هر بیست دقیقه یک زن ایرانی دچار این سرطان می‌شود

مهم ترین مشکلات کنترل سرطان پستان

پیشگیری: دست کم برخی از عوامل خطر آن شناخته شده اند از جمله مصرف سیگار و الکل، افزایش وزن و فعالیت بدنی ناکافی در حالی که وضعیت این عوامل خطر در ایران مناسب نیست. از جمله اینکه حدود ۶۵درصد زنان ایرانی افزایش وزن دارند.

تشخیص زودهنگام: همچنین بسیاری از موارد سرطان پستان در کشورهای در حال توسعه از جمله ایران در مراحل اولیه تشخیص داده نمی شوند و این سبب می شود میزان درمان پذیری سرطان پستان کم شود و هزینه های آن افزایش یابد.

درمان: دسترسی محدود به امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی برای تشخیص و درمان سرطان پستان و توزیع نامناسب آنها در سطح کشور و عدم وجود نظام مناسب برای مراقبت جامع و چند تخصصی سرطان پستان.

مراقبت‌های حمایتی و تسکینی: عدم وجود نظام حمایتی از بیماران مبتلا به سرطان و خانواده های آنها همچنین مراقبت های تسکینی برای بهبود عوارض بیماری و درمان آن.

بیشتربخوانید:

7 راه برای تشخیص سرطان

چه عواملی در بروز سرطان سینه موثر است ؟

 

 

برچسب ها: سرطان، سرطان سینه، سلامت زنان، سرطان پستان تعداد بازديد: 152 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز